resim
Merih Demiral
Takım:Al-Ahli
Mevki:Stoper
Yaş:26
Boy:1.90
Uyruk:Türkiye
  • 935
    istedigi hareketi istedigi yerde yapabilecek bir oyuncu.

    ne oldu, birilerine orta parmagini mi gosterdi de bu kadar delirildi? ki isterse onu da yapar, onlar da isterlerse gider dava eder.

    turkiye'deki gibi cetnik selami ver ustu ortulsun, muz salla miden agrisin; avrupa'da bellingham gibi mal varligini avucla "tsk tsk tsk" denilsin, lgbtq pazu bandini takma milli takimdan atil ama gol atip de forma altinda destek tshirtu giyince kahraman ol, nazi selami ver topcunla ve tum tribununle ama ustun roma medeniyeti diye yirt... ama bozkurt isareti yapinca "fosik tecenin fosik topcusu" moduna gecelim tum kitayla birlikte.

    bu kadar ezik olmamakta fayda var.
  • 936
    yaptığı el hareketi siyasi bir harekettir. özellikle kendisine "ülkücü" diyen, kendinin böyle tanımlayan insanların bu hareketi kullandığını hepimiz biliyoruz. bu hareketlerin yeri de futbol sahası değildir. bu hareketi yapmayana, sevmeyene "türk değildir, vatan hainidir" demek de yıllardır şikayet ettiğimiz baskıcı ülke atmosferine entegre olduğumuz anlamına gelir. merih kardeşimizin "milliyetçiliğini" arabistan'da hepimiz gördük. insanları da bu sembolü türklükle bağdaşlaştırıp yaftalamamak lazım.
  • 937
    2 temmuz 2024 türkiye avusturya maçında bizi gururlandıran iki gole imza atmış sakıncası yoksa türk futbolcu. (bkz: euro2024)

    yaptığı hareketi herkes yapmayabilir. ama hareketten rahatsız olan herkes türk düşmanıdır.

    sadece kendisinin yaptığı hareketten değil, inançlı futbolcuların sahada dua etmesinden, gol sevinçlerinde allaha şükür ifadesi gibi algılanabilecek hareketler yapmasından rahatsız olanlar da var. onlar da çıkar ortaya ilk fırsatta. şimdilik hac görmüş şeytan gibi kıvranıyorlardır içten içe.
  • 938
    (bkz: 2 temmuz 2024 avusturya türkiye maçı)
    bahsi geçen maçta yaptığı hareketi dünyanın hiçbir yerinde yapılmasında hiçbir sakınca olmayan bir harekettir. ülkemizde bir siyasi partinin daha çok kullanması hareketin anlamını ortadan kaldırıp başka bir anlam yüklemez. kaldı ki bu hareket diğer türki devletlerde de kullanılır. ne yani şimdi onlar da mı milliyetçi hareket partisi üyesi? klasik avrupalı aymazlığı o kadar.
    benim dikkati çekmek istediğim nokta çok başka bir yer. merih bunu daha önce de asker selamı ile de yaşadı. bize anlatmak istediği kadarıyla milliyetçi duyguları kabarık bir kişi galiba... e sormazlar mı adama? kendisi de top koşturduğu suudi arabistanda oynanması düşünülen ama iptal edilen süper kupa maçında aklı nerdeymiş? tek bir paylaşım yapmış mı? yapabilmiş mi? yoksa maçası yememiş mi? çok sevdiğin bayrağını, atatürkün resmini araplar stadlarına sokmazken neredeydin arkadaş?
    seneler evvel de cumhurbaşkanı, başbakan gördükleri zaman "bizi de askere alın bışbıkınımmm" diyen futbolcular vardı 1 tanesi askerlik yapmış mı acaba?
    bahsi geçen maçta çok iyi oynadı. maçın adamıydı gerçekten. aynen böyle devam etsin görevini yapsın yeter. 3 bin yıldır var olan, dünya varoldukça da olmaya devam edecek türk ırkının kendisinin temsiline ihtiyacı yok...
    ek: ayrıca aklıma geldiği için ekleme yapmak istedim. merihin yaptığı hareketin hiçbir etnik kökene veya ırka düşmanlığı da yoktur. türkün simgesi bozkurttur onu temsil eder o kadar. avrupalılar, yahudiler, hristiyanlar kendi milliyetçilikleri ile yaptıkları soykırımların hesabını verip tarihleriyle yüzleşsinler.
  • 939
    türkiye a milli takımında forma giyen ve avusturya karşısında 2 gol atıp bizi çeyrek finale çıkaran türk oğlu türk milli futbolcu. kendi vatanları bile olmadığı için her maç farklı bir ülkenin milli takımını tutmak zorunda kalanlara herhangi bir siyasi partinin değil türklüğün sembolü bozkurt işareti yaparak avusturya maçı sonrasında gollerine devam etmiş, geceyi hattrick ile tamamlamıştır.
  • 940
    konuyu farklı yönlerden ele almak gerekirse;
    merih, ucuz milliyetçi olarak tabir edeceğimiz birisidir. bunu şuna dayandırarak söylüyorum. euro2000 elemelerinde fransa ile yaptığımız grup maçında o dönem şehitlerimizin gündemde olduğu bir süreçte kaan ayhan gol atmış, tüm takım tribünlere asker selamı verirken kendisi kaan ayhan neden selam vermiyor diye abartılı bir tepki verme rolüne soyunmuştu. daha sonra, henüz 6 aydan biraz fazla süre önce galatasaray ve fenerbahçe süper kupa için arabistana gittiğinde orada atatürk ve türk bayrağı üzerinden yapılan saygısızlık girişimine tüm insanlarımız tepki gösterip sosyal medyada buna dair paylaşımlarda bulunurken; konu hakkında duruşu en merak edilenlerin başında gelen ve o dönem ve halen arabistan'da oynayan merih sessiz kalmayı tercih etmiş, ortalık süt liman olunca türkeş bıyığı diye tabir edilen bıyık bırakmaktan geri kalmamıştır. 2 gün öncesinde de milli takım formasıyla türk milletini, bayrağını temsil ettiği bir maçta goller atıp, inanılmaz iyi performans sergileyip ziyadesiyle temsiliyet sergilediği bir maçta, maç sonrası görüntülerde "türklüğü simgeleyen(!)" bir işe girilmesine neden gerek duymuş merak ettim. ne amaçlamış olabilir? suriye'deki gelişmelerle ilişkilendiren var, ülkemizdeki mültecilere karşı olan protestolarla ilişkilendirme var, 2 temmuz 1993 madımak katliamı yıldönümüyle ilişkilendiren var. kendisi açıklama yapmadı, niyetini tam olarak bilemeyiz. sadece tahmini çıkarım yapılabilir. ben ülke gündeminden çok haberdar olduğunu düşünmüyorum bu nedenle tüm olaylardan bağımsız milliyetçilik şovu yaptığını düşünenlerdenim. tüm diğer çıkarımların talihsiz bir denk gelme olayı olduğunu düşünüyorum.

    bunun siyasi yansımaları açısından değerlendirdiğimizde, ülke siyasetçilerinin olaya bu kadar yüzeysel yaklaşması daha vahim. özellikle milliyetçi cephe mevcut durumda mülteci sorununun üstüne gelişen olaylarda halkın tepkisi ortadayken, sadece bir simge üzerinden siyaset yapmaları tam bir liyakatsizlik göstergesidir. halk sizden türklüğü savunacaksanız önce mülteci sorununun çözümü için duruş göstermenizi bekler.

    batı toplumu, yöneticiler açısından bakılınca da tam bir ikiyüzlü yaklaşım söz konusu. merihin yaptığı hareket suç teşkil etmesi anlaşılabilir, ancak bu yaklaşımı her millete, her görüşe, her düşünceye uygulama konusunda çifte standart var.

    şahsi görüşüm, 3 bakış açısından da oldukça tutarsız ve tek taraflı bir bakış açısı söz konusu. olması gereken ülke, millet, din, siyasi görüş farketmeden spor müsabakalarında her türlü simge, imge, görüşün sportif alan içerisine sokulmaması ve bunun olmaması için herkese ciddi yaptırımlar yapılması gerektiğidir. bunu esnetirsen asker selamı da verilir, secdeye de kapanılır, haç da çıkarılır, tekbir de getirilir, hitler selamı da verilir, çetnik selamı da verilir. ya hep ya hiç olmalı. bence hiç olmamalı
  • 941
    bu sözlükte siyasi konularla ilgili yazı yazmak istemiyorum, ortak paydamız galatasaray çünkü. ama kendisinin yaptığı bozkurt işareti savunuldukça yazma isteği duyuyorum. bir alevi olarak yaptığı işaret bana türklüğü hatırlatmıyor. bize bu çoğrafyada yapılan katliamları hatırlatıyor. maraşı, çorumu, gaziyi, sivas katliamlarını hatırlatıyor.. sadece bunlarla sınırlı değil. bu katliamlardan nasıl ceza almadan kurtulduklarını, güvenlik görevlileriyle bu işaretle verdikleri pozu. çok şeyi simgeliyor. inatla ve inatla bu taraftan görmek istemiyorsunuz ama ben bunu size hatırlatacağım.

    edit: bozkurt işareti, madem türklüğün simgesi idi neden bugüne kadar bir zümreye bıraktınız. geçiniz bunları. kimse burada türklerin mitine* laf etmiyor. el ile yapılan bu işaretle ilgili konuşuyor. keşke bu hissiyatınızı bu işareti yapanlara ve katliamları sahiplenen insanlara yöneltseydiniz.
  • 943
    sosyal medyada güncel dolanan konulara bakıyorum, yaptığı hareketin bizdeki kabulü üzerinden konuşmak gerekirse; konuyu bilmiyoruz efendim.

    bozkurt, son dönemde oluşturulmuş ve türkiye’de bir siyasi partiyi ifade eden işaret değildir.

    tam aksine, oğuz kağan destanında başka destanlarda da bozkurt un türk ün simgesi olduğu ifade edilmiştir. ahmet taşağıl hoca var. türk dünyası ve türk tarihi ile ilgili şu an en yetkin hocalardan birisi. bozkır zamanında türk tarihi hakkında o da bu durumdan bahsetmiştir. ( bknz ilk türkler, göktürkler)
    ayrıca bozkurt’u sadece türkler değil moğollar da kullanmışlardır. moğollar bozkurt’a börteçine derler. cengiz in ilk eşinin ismi börteçine dir.

    bu sebeplerle, yapılan hareketi çetnik, nazi selamı gibi hareketlerden ayırmak gerekir. o ırkçı ve ideolojik hareketlerle bozkurt selamının alakası yoktur.

    sonuç olarak, merih bozkurt hareketi yaparken bir siyasi partiyi ya da ideolojiyi kastediyorsa ceza alsın. ama tarihi gerçekliği ispat edilmiş şekilde türklüğü kastederek yapıyorsa ki ben bunun için yaptım diye kendisi de açıkladı, adama bu durumda ceza veriyorsanız bu düpedüz ırkçılıktır. ve unutulmasın ki ırkçılığı dünyanın başına avrupalılar bela etmiştir.
    bugün istanbul’da 100 ün üzerinde faal kilise vardır. daha 100 yıl öncesinde bizim yönetimimizde olan balkanlar’da şu an 100 tane cami sayamazsınız. olanlar da binbir zorlukla açık tutulmaktadır. sadece bu bile işin ne olduğunu anlamınıza yeter.
  • 944
    konu türklük ve milliyetçilik olunca hassasiyetleri ortaya çıkan narin insanları ortaya sermiş futbolcudur. yaptığı hareketin siyasi hiçbir tarafı yok zaten bunu tekrar açıklamayacağım.

    ama türklüğün ve türk tarihinin sembolü bir hareketten rahatsız olanları bize ifşaladığı için memnunum. özellikle çevremde ve sosyal medyamda epey bir temizlik yapma fırsatım oldu.
  • 945
    zafer işareti yapan herkes pkk'lı olarak düşünülemeyeceği gibi, bozkurt işareti yapan herkesi de ülkücü olarak görmek doğru olmaz.

    bakın 8 yaşında kızım, yabancı bir ülkede türkiye konsolosluğunun önünde fotoğraf çektirirken kendi kendine bozkurt yaptı eliyle. sol düşünceye meyilli bir aileyiz bu arada. 8 yaşındaki çocuk bunu siyasi düşünce ile yapmadı tabii, türkiye'nin, türklüğün bir simgesi olarak yaptı.

    o açıdan, bu konuyu uzatmamak lazım, sevincin sıcaklığıyla yapılmış bir hareket, başka bir millete ya da bir gruba tehdit de içermiyor. konuyu büyütmek takıma da zarar veriyor, kapatmak lazım.
  • 946
    milletin çetnik selamı yapıp hiçbir yaptığım almadığı avrupa'da yaptığı hareketten dolayı ceza alabilmesi gündemde olması saçmalıktan ibaret. bozkurt işareti amerika'da falan da yapılıyor bu arada. wwe'de dahi görmüştüm.

    herkes sevinemiyor işte türkiye kazanınca. ülke içinde de mutsuz kitleler oluşuyor. merih'in şu hareketi yaparak insanımızın bir kısmını nasıl mağdur ettiğini anlamadım. osmanlı'nın kurucusu osman beyin kayınbabası ve akıl hocası şeyh edebali alevi bir türkmen'dir. biz senelerdir biriz. böyle yaparak bizi ayırmaya çalışanlara koz veriyorsunuz. milli bilinci kaybettiğimiz için ülkeye mülteci dolduruyorlar sonra.

    edit: arkadaşlar ben sivaslıyım madımak olayı mevzu alevilik mevzu değildi. alevi birçok arkadaşım oldu. çalıştığım iş yerinde beraber çalışıyoruz. sivasta alevilerle sıkıntımız olduğu külliyen yalandır. mezhep ayrıştırıcılığı yapanlara fırsat vermeyin.
  • 947
    kendisi hakkında soruşturma açılması tam anlamıyla ikiyüzlü bir hareket. hareketin türkiye içinde siyasi bir anlam ifade etmesi avrupalıların anlayamayacağı kadar karmaşık. muhtemelen yurtdışında yaşayan bir lobinin şikayeti sonucu oluştu. bunu bir kenara koyalım.

    şimdi gelelim ülke içindeki duruma. merih'in bu hareketi yapması çok masum değil. hepimiz biliyoruz ki yaptığı hareket, en azından türkiye içinde, türklerin bozkurt simgesiyle olan bağından çok, siyasi bir partinin sembolü haline gelmiş durumda. bu ülke sağ-sol, türk-kürt, muhafazakar-seküler tartışmalarıyla hep bir çatışma içerisine sokulmuştur. ülke her anlamda kutuplaşmaya yer arıyorken bir kere daha ayrışma yaşanmasına -hele ki insanları birleştirmesi gereken bir olgu olan spor müsabakasında- gerek yoktu. biliyorsunuz ali koç da ülkemizde sporda gs-fb üzerinden bir çatışma yaşatmaya çalışıyor. hepimizi ne kadar yorduğunu biliyoruz.

    gelelim bir diğer çelişkiye. madem bu kadar türkçüsün merih kardeşim, daha aynı hafta beslediğin suriyeliler ülkenin bayrağını yakmış, ülkene saldırmışken bir sesini çıkarsaydın. büyük bağ kurduğun siyasi parti ne derdi acaba bu konu üzerine görüş belirtseydin? üstüne üstlük daha aralık ayında ülkenin kurucusuna yaptıkları saygısızlık nedeniyle süper kupa finalinin iptal edildiği arabistan'da oynuyorsun. o zaman da hiç milliyetçi hareketler görmedik senden.

    atatürk gönderisi paylaşan samet'in oynadığı kulüpten kovulmayı göze alabilecek cesareti hiç övülmezken, klasik slogan milliyetçiliğinin herkes tarafından bu kadar sahiplenilmesi tuhafıma gidiyor.

    sonuç olarak avrupa'nın bu işe karışması külliyen yanlış ama bu yanlışlık merih'in yaptığı hareketi meşrulaştırmıyor.
  • 948
    kurt orta asya'da bir semboldur. gücü ve dayanıklığı simgeler. türk ırklarının sembolüdür ve türkiye'de bilhassa milliyetçi hareket partisi tarafından benimsenmiştir. milliyetçi hareket sağ görüşlü adı üstünde milliyetçi bir partidir.

    2 temmuz 2024 avusturya türkiye maçında merih attığı 2. golden sonra türklüğü ile gurur duymuş, milliyetçi duygularla bozkurt işareti yapmıştır. merih'in hareketinden sonra alman iç işleri bakanı nancy faeser hemen bir tweet paylaşmış ve merih'i aşırı sağcılık ile suçlamıştır.

    olaya açıklık getirmek için şunları ifade edeyim. almanyada artık vatanını sevmek suç oldu. devletini, milletini önemsemek, alman çıkarlarını düşünmek artık suç ve aşırı sağcılık ile suçlanıyor. nancy faeser alman spd yani sol görüşlü bir partiden çıkmadır. spd bir nevi eski işçi partisidir. burada bir sağ sol tartışması yaratmak istemiyorum ancak nancy faeser yine hamaset yaparak yeşiller ile kafa kafaya verip ülkeyi bok çukuruna sapladıkları bu günlerde gündem değiştirme peşindedir.
  • 949
    32 yaşıma günler kala yazıyorum. kendimi hayatım boyunca türkçü hissettim asla mehepeli veya ülkücü hissetmedim. esasında ülkücülük sıfatı dahi bir siyasi hareketin tekeli değilken tüm türk dünyasının kültürel dnasında binler yıldır var olan ulus sembolünü kullandı diye bölücükle itham edenler zaten 1923'ten beri türklük ile bütünleşemeyen; emperyal güçlerin mandater yönetimini ulus benliğine tercih edecek ümmet zihniyeti ve ta yüz sene evvelinde bölücülüğü din kisvesine sığınarak yapmaya çalışan, bin yıldır anadolunun hakimi olan üst kimliği kendi öz benliğinde hissedemeyen; kendisine ben kürt asıllı bir türk'üm diyemeyen ve asla bir vatana sahip olamamış, atatürk'ün küresel kapitalist ve emperyalist sömürgecilere karşı elde ettiği milliyet başarısını kemalizmin yurtta sulh, cihanda sulh mottosunu anlayamamış, o nedenle bölücülüğünü "türkiyelilik" adındaki ucuz maskeyle gizllemeye çalışmış kimselerdir. onların bu vatanda türk kimliğini kullanmaya hakları da yoktur. kendini kürt üst kimliği ile tanımlayanlar kuzey ırak'a gidebilirler. engelleyen yok. ha hem türkiye'de yaşarım hem türkiyeliyim hem türk değilim diyen salaklar da kusura bakmasınlar bir zahmet gidip ıraklı olsunlar.

    tekrar merih'e dönecek olursak, kendisinin duyguları hisleri umrumda değil, iki elini havaya kaldırıp yaptığı bozkurt işareti kendisini türk diye tanımlayan herkesi ancak gururlandırır gayrısı mümkün değil.
    son söz
    ne mutlu türküm diyene!
  • 950
    merih demiral'ın golden sonra bozkurt işareti yapmasıyla ilgili en makul yaklaşımı bir twitte gördüm ancak şimdi kök yazıyı arayıp bulamayacağım.

    "bir hareket en mutlu gününde bir toplumu ortadan ikiye böldüyse o bölücülüktür" demiş.

    bakın ne kadar basit ne kadar kolay.

    ama az sonra yine mesaj kutuma dolar arkadaşlar, "türklükten rahatsız oluyorsan sen bölücüsün" filan diye. çünkü sözlükte başıma geldi daha önce.
  • 951
    anlık bir milli coşkuyla yaptığı hareket, bu vatanı ve bu bayrağı seven kimseyi rahatsız etmemiştir. orada burada rahatsız olduğunu dile getiren herkesin derdi belli zaten. tabii merih’in seçimleri tartışılabilir bu işaret üzerinden, bu işareti yapmak zorunda da değil kimse. gelgelelim bundan şikayetçi olmak çok bariz bir niyet göstergesidir. kaldı ki ben merih’in bu hareketi o an siyasi bir içgüdüyle yaptığını asla düşünmüyorum. tamamen anlık coşkuyla ve sembolik olarak milli duygular içinde yapmıştır tahminimce. maçtan sonra “ne mutlu türk’üm diyene.” demesi gibi. onda da siyasi bir tavır içinde değildi, bu harekette de değildi. çok daha basit ve temel şekilde coşkulu, vatan sevgisi temalı bir hareket ve söylemdi işte. niye bu denli abartıldı ilginç ancak bir yandan da iyi oldu.

    birisi yazmıştı twitter’da: “iyi ki o işareti yapmış. az kalsın herkes sevinecekti.” o kadar doğru ki. türkiyelilerin sevinmesine gerek yok.
  • 952
    bozkurt işareti üzerinden tartışılan milli futbolcumuz. merih'in milliyetçiliği tartışılabilir belki ama türk milli takımında bir oyuncunun türk destanlarına konu olan ve türklüğün sembolü olan bir hayvanın işaretini yapması tartışılmaz. bozkurt işareti de bir siyasi partinin sembolü haline getirilemez. konuyla ilgili olarak ilgili partinin kurucusu dahi bu işareti 90larda öğrenmiştir.
    bunun kaynağını ve bozkurt işareti ile ilgili olarak siyasi bağlantısının olmamasına ve türklüğün sembolü olmasına dair videoyu da paylaşıyorum.

    https://youtu.be/t6vJjaf2s98?si=4m5voamJ4iwFgu9-
  • 953
    yaptığı hareketle gündem olan milli topçu.

    yaptığı hareketten rahatsız olan türk düşmanıdır diye yazanlar mı dersiniz, çetnik selamı yapanlar ceza almadıysa buna da ceza verilmemeli diyenleri mi dersiniz.

    91 yılı temmuz ayında kayseride alevi bir türk ailede dünyaya geldim. babam bir köyde görevli öğretmendi. 5 yaşına kadar bu köyde yaşadım ve 5 yaşında kayseri merkeze taşındık. o iki saatlik kamyon yolculuğunu asla unutamıyorum çünkü yol boyunca annem ve babam bana alevi olduğumuzu saklama konusunda sürekli bir şeyler söyledi. alevi nedir neden söylenmemesi gerekir hiçbir fikrim yoktu ama insan zamanla anlıyor 95-96 senesinde neden böyle şeylerin saklandığını. çünkü 2-3 sene önce eliyle bozkurt yapanların diri diri yaktığı ve devlet tarafından da desteklenmiş/müsade edilmiş bu terör eylemi var ortada ve haliyle herkes çekiniyor. daha öncesinde de maraşta vs olanlar da malum.

    zaman geçti herkes gibi biz de büyük üniversiteye başladık, hayatı gördük, çalıştık ve elbette bu süre zarfında hiç apolitik olmadan ülke gündemini takip ettim. bu hareketi yapan zümre hiçbir zaman değişmedi. yeşilinden tutun, abdullah çatlı, alaaddin çakıcı, hadi özcan, kürşat yılmaz en son peker... bu liste uzar gider. ama değişmeyen tek şey bu güruhun yaptıkları yasa dışı işler ve süikastler olmuştur. yasa dışı kurdukları sistemde para kazanırlar, kendisine engel çıkaranı öldürürler. kısacası türk mafya sistemi hep bun şahısların ve bu hareketi yapanların oldu. ülkücülük, doğuşunda bir nato konseptiydi. kontrgerilla eğitimi alan ve "ülkenin komünizmin eline düşmesine" engel olmak için ülkenin üzerine salınan “27 mayıs darbecisi” alparslan türkeş bu faaliyetini bir parti aracılığıyla taçlandırmak istiyordu. mhp böyle doğdu. mhp’nin gençlik örgütü ise “ülkü ocakları” adıyla ünlendi. kendilerine “komando” diyorlardı, askeri eğitim alıyorlardı. komünizme karşı savaşmaya hazırlanıyorlardı. mücadele kızışınca mhp ve ülkü ocaklarının suçları da devlet tarafından görmezden gelinmeye başladı. mafya işleri “ülkücü haraket”i finanse etmenin en kolay yoluydu.

    mafya ise, bizde, mahalle arası kabadayılığı olarak başladı, uyuşturucu ve silah kaçakçılığıyla büyüyüp serpildi. sonra onların da yolu devletle kesişti. mafya ülkücülerle birlikte "komünizmle mücadelede" kullanılacaktı. mafya 12 mart darbesinden bu yana yarı resmi bir organizasyondur. ülkücü hareket de öyle. ülkücü hareket 1970’lerdeki karanlık örgütlenme yapısı dolayısıyla, yeni mafya ilişkilerine rahatça insan malzemesi oldu. silah ve uyuşturucu kaçakçılığı, kumarhanecilik, çek-senet tahsili gibi işlerde ülkücü mafyalar palazlandı. bu akrabalık aralarındaki sınırların da ortadan kalkmasına yol açmıştır. mafya ülkücü oldu, ülkücüler mafyalaştı ve bu süreçte hep insan öldürmeye devam ettiler.

    fazla uzatmayacağım. bu hareketin türk milletini temsili ile alakası yoktur. kendi başkanlarına bile sokak ortasında kafasına sıktıran, devletle iç içe geçmiş mafya temelli siyasi bir uzantının hareketidir. bu hareket nerede yapılmışsa orada mafya ve ölüm vardır. kısacası bu hareket siyasidir ve çetnik selamı yapıldığında nasıl ceza verilmesi gerekiyorsa buna da ceza verilmesi ya da soruşturma açılması gayet doğaldır. herkesin milliyetçiliği kendisine. kimse kimseyi bu konuda farklı düşünüyor diye yargılayamaz, hakaret hiç edemez. bu yazılan hakaretler sadece yazanların seviyesini gösteriyor, ona da zaten şaşırmıyoruz.
  • 954
    suudi arabistanda oynayan oyuncu.

    merih'in sevinci tartışılıyor. kişinin siyasi saikinin ne olduğu benim çok umrumda değil. bozkurt hareketi tam bir iç anadolu hareketidir, buradaki vatadaşların da genel görüşü belli, milliyetçi-muhafazakar.

    80 sonrası ülkede kendini "türkçü" olarak addedenler azınlığın da azınlığına düştüğü için hem burada hem de sosyal medyada "bozkurt işareti mhp ve onun işaret ettiği zihniyete aittir" diyenleri de anlıyorum, bozkurtun türklüğe ait bir simge olduğunu söyleyenleri de anlıyorum.

    lakin, eğer türkçü isen kardeşim, her yerde türkçü olacaksın. suudi arabistan'daki olaylara karşı, senin ülkende yaşayan bir çok kişinin "en büyük bozkurt" ilan ettiği atatürk'e karşı yapılanlara karşı sessiz kalmak en hafif tabirle aymazlıktır.

    merih ile kişisel bir husumetim yok, bozkurt hareketini hem almanya'da yapıp, suudilerin yaptıklarına karşı ses çıkarsaydı o zaman kendisini desteklerdim. böylesi biraz sakil kalıyor.
  • 955
    milli takımların katıldığı bir turnuvada milli bir sembolle sevincini göstermiş futbolcudur. türkiye'de en zor şey türk olmaktır. sosyal medyada tepki olmasını anlıyorum. milli takımımıza "türk milli takımı" denmesi bile nüfusun en az %15-20'sine dert oluyordur. "türkiyeli milli takımı veya türkiye halkları milli takımı" falan denilmesinden memnun olacak bir kitle mevcuttur.
  • 956
    suudi krizinde oynanacak galatasaray-fenerbahçe derbisi için herhangi bir paylaşım yapmamış oyuncu. milliyetçiliği arap topraklarının dışında aklına geliyor belli ki. arapların parası tatlı geliyor tabii.

    kendisi artvin arhavili laz kökenlidir. arhavi’nin yaşlıları ve köylüleri türkçe konuşmazlar. türkçe kelime hazneleri oldukça dardır. büyük ihtimalle merih’in büyükbabaları da yarım yamalak türkçe konuşuyorlardı çünkü türk değiller, ana dilleri de lazcaydı.

    yüzyıllar öncesinden türkün simgesi olarak bilinen ancak şimdilerde milliyetçi olmayan hiçbir türkiye cumhuriyeti vatandaşının sahiplenmediği bozkurt işaretini yapmış. son seçimlerde milliyetçi oyların yere çakıldığını düşünürsek, yaptığı hareket çok küçük bir topluluğa hitap ediyor. “türkün sembolünü yapmış ne var kardeşim bunda” şeklinde değerlendirmek için yüzyıllarca sene öncesine gitmek lazım. mustafa kemal atatürk’ün bile bu hareketi veya bu sembolü yaptığına dair, bununla ilgili söylemine dair hiçbir kanıt yok ortada. özetle toplumu bölüştürmeye çalışmıştır. tepkilere bakacak olursak, niyeti işe yaramış.
  • 957
    kendisinden gram haz etmem, aynı zamanda hemşerim olduğu için doğduğu bölgenin ne kadar siyasal islamcı bir yer olduğunun da farkındayım bu yüzden az çok karakter analizini de yapabiliyorum. siyasi tam tersi tarafta olan biri olarak bu yaptığı hareket beni gram rahatsız etmedi. beklentileri doğru ayarlamak lazım merih 25-26 yaşlarında bir futbolcu, bu insanların kişisel gelişimini beklenilen düzeye getirememesi normal. bir önceki turnuvanın bizim adımıza en çok eleştirilen ismi olmuştu geçen maçta ise kariyer maçını oynadı. o esnada nabız vurmuş belki de 180-190’a ve bir hareket yapmış abartıldı da abartıldı.
App Store'dan indirin Google Play'den alın