• ya beyler ben bir bok yedim. sanırım sonunda başıma çok büyük iş alıcam.

    anlatıyorum.

    13 ağustos'ta nişanlanıyordum. en baştan dedim hatuna evlilik için de, nikah için de, nişan için de ne istiyorsan benim kabulüm. yeter ki beni koşturmayın, karar verin benim için farketmez. eh bunlar bir iki defa işin içine beni de çekmeye çalıştılar ama hiç karışmadım. karışmadım ama nişanı 13 ağustosta yapalım mı diye sorduklarında da; farketmez, size uyarsa bana da uyar dedim.

    eee sonra ne oldu?

    her türlü hazırlık bitti. bir de baktım ki o gün maç var. izlemem de lazım. çok düşündüm. acaba erken saatte biter mi, bitmese bile ben bi köşede maçı izlesem mi diye. ama olmaz amk olmaz. bütün gece uyuyamadıktan sonra cahil cesaretiyle mi emin değilim yaptığım planı uygulamaya koydum. sabah da annemlere kahvaltıya gidecektik, benim surat bir karış. surat astığım nadirdir tarihte. ne oldu diyolar ses yok. ne oldu diyolar ses yok. en sonunda 2 gecedir uyuyamadım dedim. neden diye sordular. ya ben 13'ünde nişan yapmak istemiyorum, uğursuz rakam, çok dert oldu içime dedim.

    annemle kız arkadaşım aynı anda çayı püskürtmemek için boğulmayı göze aldılar. amk tamamen materyalist ve analitik düşünceyle hayatını yaşayan benden duydukları en garip şey oldu sanırım. hayır 4 yaşındayken uslu olmam için beni öcü gelecek diye korkutmaya çalıştıklarında sen niye korkmuyosun, sana bişey yapacak kadar güçlü değilse bana da bir şey yapmaya cesaret edemez diyen insanım ben ananeme. zaten insanları şaka yapmadığıma inandırmam da 20 dakikayı buldu. bir gün önce ya da bir gün sonra yapalım dedim. e tabi 7-8 gün kalmış, her şey ayarlanmış... gelecek insanlara haber gitmiş. ama benden de kimsenin hayatı boyunca duymadığı, görmediği tarzda bir yaklaşım.

    neyse sonunda üstün çabam ve duygu sömürüm sonucu 14'üne ertelendi nişan.
    şimdi benim hatun yarın anasının evine gidiyor. nişana kadar orda kalacak.
    kendisi çok akıllı ve çakal bir insandır. üstelik hiç bir şey de sezdirmez son ana kadar. henüz tahminim maçın varlığından haberdar değil. ama haberdar olduğu dakika puzzle'ın kayıp parçası tamamlanacak ve büyük resmi görecek. zaten nikah da kasım ayının bir cumartesi günü... hep espirisini yapıyodum, galatasaray maçına denk gelirse nikaha gelirim gece siz eğlenirsiniz kendi başınıza diye... şakasına bile uyuz oluyodu. anlamaması mümkün değil. zira hala inanmadı 13'ünü uğursuz olduğu için istemediğime. sadece sebebi bilmiyor. belki de biliyor ama öldürücü darbesini planlıyor. bildiğini bana sezdirmiyor. hay amk. bence hala bilmiyor. bilse demin baya içten sarıldı. o kadar içten olamazdı. bu şüphe bile insanı öldürüyor yahu...

    ümitsiz çabalarım sürüyor öğrenmesin diye. evde atv izletmiyorum. maç reklamına denk gelebiliriz zira sdjknfsdkf. allahtan annesi ve babasının da futbolla hiç alakası yok. gerçi annesi atv'de dizi izliyor mu acaba? bir de yarın anasına gidiyor dedim ya, şehir dışından da arkadaşı gelecek. kız tarafını kalabalıklaştırmak adına : ) onun da futbolla alakası yok. belki bir ihtimal öğrenmez mi diye umut ediyorum. hazırlıklara, muhabbete falan dalarsa öğrenmeyebilir bence. fakat öğrenir ya. öğrenirse bak açık söylüyorum ebemi siker. ömrüm hamza hamzaoğlu'nun umut bulut'un sözleşmesi uzamasaydı bile ben uzatacaktım açıklamasından sonraki galatasaray teknik direktörlüğü kadar kısa olur. kahveye tuz yerine fare zehiri koyar.

    beyler önce veya sonra galba öğrenmemesi mümkün değil.

    arkadaş ne bok yicem ben ya? bir de şu an kendi sonumu hazırlıyor da olabilirim.

    4 senedir stalkerlık yaptığına şahit olmadım. ama sözlük nickimi biliyor. durup dururken bakmaz. gerçi murphy kanunları... bakacağı tutar.

    hayatım bu satırları okuyosan seni çok seviyorum. sadece nişanımızda konsantrasyonumu o anın güzelliğinden uzaklaştırabilecek bir faktör olsun istemedim. o anın hayatımın sonuna kadar gözlerimin önünd... bu olmadı amk. yani nişanlanırken tabi ki bir maç konsantrasyonumu dağıtmayacak da ama ya gelenlerin konsantrasyonu dağılırsa ve nişan sönük geçerse? bu da olmadı çünkü senin güzelliğin karşısında kimsenin konsantrasyonunun dağılması mümkün değil... ama şöyle düşün, 13 uğursuz rakam. ben uğursuzluk o gün beni üzecekse galatasaray yenilsin de üzüleyim diye şeyettim. olmadı yine dimi? tamam dürüst oluyorum. ya bebeğim ben bi bok yedim, madem yedim umarım galatasaray beşiktaş'a çok pis koyar.
  • iddaa oranları 1,80-3,20-3,00 şeklinde açıklanan süper kupa finali.

    biraz paranoyakça olabilir ama ben bu iddaanın üç büyüklerin maçlarında sürekli algı yaratma amaçlı oranlar açıkladığını düşünür oldum. şimdi bu maçın oranları yukarıdaki oranlar mıdır ? favorinin bjk olması doğal ama oranlar arasında bu kadar fark olması doğal değil. kaldı ki tarafsız saha, kupa maçı gibi ana etkenleri düşünürsek favori direkt biz oluruz. hadi bu etkenleri direkt düşünme ama ihtimallerine dahil et. vodafone arena'da oynanacak bir lig maçı sanki.

    neyse 2 ay önce de çok sevdikleri fener'i bize karşı 1.75 ile favori göstermişlerdi kupa finalinde. verdik ellerine oranı. bizim için problem yok. yine veririz.
  • maçtan iki gün önce arkadaşım aradı. "maça bilet var, gelir misin?" dedi. aslında takımdan uzun süredir soğumuş hissediyordum kendimi -dursun özbek ve saz arkadaşları sağ olsun- ama bu teklifi duymamla, "evet, evettt, evettt lannn!" diye bağırmam da bir oldu. galatasaray bağımlılığı başka bir şey demek ki. yerimiz kuzey üst tribündeymiş. torku arena'da daha önce maç izlemediğim için tt arena ile kıyas ettim ve tüm maçı boktan bir açı ile izleyeceğimizi düşündüm ama yerimiz beklediğimden çok daha iyiydi. lakin buna sevinmem pek uzun sürmedi zira önümde en hafif tabirle "angut" diye tabir edebileceğim bir renktaşımız vardı. eleman maç boyu ayaktaydı. devre arasında bile oturmadı götünün üzerine. lan bari ben de ayakta izleyeyim, dedimse de arkamdaki taraftarların oturuyor olması hasebiyle vicdanen bunu da gerçekleştiremedim. hayvan herif pantuluna kemer de takmamış, millet bruma'yı izlerken ben bunun kıçının "çatal"ıyla muhatap oldum. ayrıyeten bu angut renktaşımızın ağzı da o biçimdi hani, ota boka hatta taca çıkan topa bile ana bacı küfrediyordu. bir de şöyle abuk bir sansür mekanizması geliştirmiş:

    - senin ananı sikiyim bru!..
    - amına koyim podo!..
    - siktir git se!..

    angut, küfürlerini sansürleyeceğine (misal: bruma senin ana...) isimleri sansürlüyordu. işte bu zor şartlar altında maçı takip etmeye çalışırken öte taraftan ultraslan denen embesil sürüsü keyfimize turp sıktı:

    https://i.hizliresim.com/OEd4G0.jpg
    https://i.hizliresim.com/lEz5Ml.jpg

    gerçekten anlayamıyorum bu tayfanın amacını. sizin o götünüze giresice meşalelerinizin kime ne faydası var? kulübe ceza gireceğini bile bile her derbi maçta niye bu boku yiyorsunuz? rakibi mi korkuttuğunuzu sanıyorsunuz? bizimkilere gaz verdiğinizi mi sanıyorsunuz? gazı geçtim, muslera bir ara çıldırdı hatta neredeyse sizin yüzünüzden sakatlanıyordu. elebaşlarını mı yakalarlar ne yaparlar bilmem ama emniyetin bu avantacı ahmak sürüsünü lağvetmesi lazım. attıkları o meşalelerin molotoftan ne farkı var ki? attığım ikinci fotoğrafta da gözüküyor, reklam panosunun arkasında yangın çıkardı işte. tabii o meşalelerin içeriye nasıl sokulduğu da muamma. kıytırık beni bile iki polis, iki güvenlikçi olmak üzere faklı noktalarda dört kişi aradı.

    işin kötü tarafı bu dangozlar sadece türkiye'de değil avrupa'da da başımıza bela olmaya başladılar. prag'da oynadığımız kadın baksetbol maçının hemen başında da olay çıkarmışlardı deplasmandaki dortmund maçında da... umarım yanılırım ama çok daha vahim bir olay çıkarma potansiyelini maalesef haizler. neyse...

    gelelim maça. çıplak gözle izlemenin eksileri de var artıları da... kendimce, oyuncu oyuncu şöyle analizlerim oldu;

    muslera: herkes o kadar çok övmüş ki bana diyecek bir şey kalmamış zaten. eğer formunda olursa gerçekten de dünyanın en iyi birkaç kalecisinden biri oluyor. maçı da tek başına aldı. keşke 40 yaşına kadar bizde kalsa, hayat bayram olsa...

    linnes: hiç beğenmedim. gerçi geldiğinden beri oynadığı hiçbir maçta beğenmemiştim. nerede o fener'in içinden geçen molde'li linnes nerede bizim transfer ettiğimiz linnes? bir kere olayın savunma boyutunda hiç yok. ilk yarı bjk tüm akınlarını onun kanadına yıktı çünkü kendisi genelde santra çizgisinin oralarda takılıyordu. karşısında bjk'li olcay olduğu için fatura kabarmadı ama manu'lu rashford denk getirdi mi affetmiyor işte. 18 yaşında olsa eyvallah da yaşı gelmiş 24'e. işin kötüsü yerine transfer ettiğimiz cavanda da sanki bundan farklı değildi trabzon maçlarında gördüğüm kadarıyla. belki bir tık hızlısı... maalesef sabri bu ikisini de gömer, biz de spor haberlerinde "sabri sarıoğlu, üzerine 36526 tane sağ bek transfer edilmesine rağmen formayı kapmayı yine bildi..." temalı vtr'ler izlemeye devam ederiz.

    carole: şayet muslera insanlıktan çıkmasa benim için kesinlikle maçın oyuncusu carole olurdu. bir tane fahiş hatası dışında süperkulade oynadı. rakibe ikili mücadelede top mop göstermiyor, çok ters çalımlar atıyor... kademeye de çok iyi giriyor. allah nazarlardan saklasın...

    chedjou: daha önce de söylemiştim: muhtemelen yaşayan en yavaş afrikalı olabilir. 5 metrelik koşuda bile rakibinden fark yiyor. gerçekten araştırılası bir durum. kramponunun altına zamk mı sürüyorlar, anlamıyorum ki. ha şu da var; linnes, o kadar savruk oynuyor ki chedjou onun kademesine de girmek zorunda kalıyor. bunu yapabilecek yani iki kişilik oynayabilecek stoperler dünyada mevcut ama fiyatları 30 milyon avrodan başlıyor. tabii bu yine de chedjou'nun hantal olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

    hakan balta: maçta iyiydi ama geçen sezonun ikinci yarısında yaptığı hatalar da halen taze. üç dört maç iyi oynayıp bir maçta üç dört maçlık hata yapma potansiyeli maalesef var. dün iyi olmasının sebeplerinden biri de carole idi: hem kendi mevkisini yerli yersiz terk etmeyerek hakan'a fazla iş çıkarmadı hem de yeri geldiğinde hakan'ın kademesine girdi. bu da bir bekin savunma için ne kadar mühim olduğunu gösteriyor. carole, hakan'ı vezir ederken; linnes, chedjou'nun rezilliğinde pay sahibi oldu. hakan'a dönecek olursak; kritik maçlarda gol atma geleneğini sürdürdü, attığı penaltı da çok iyiydi. değişik bir adam, muhtemelen ben ondan daha fazla heyecanlanmışımdır o penaltıda.

    selçuk: çooookkk yaaaavvvvaaaaşşşş... kendisini severim ama artık olmuyor. bu saatten sonra da değişir mi? çok zor. kendisi otursun maçı baştan sona bir izlesin. kişiliğini hiç sevmediğim oğuzhan da 8 numara kendisi de 8 numara. lakin oğuzhan'ın yarısı kadar bile yok toplu oyunda. bir de her pozisyonda takım arkadaşlarına el kol yaparak ağır abi olamazsın, sadece itici olursun.

    tolga ciğerci: sözlükte genelde gömülmüş ama ben ilk maçı olduğunu da hesaba katarak beğendim. hem çok koşuyor hem de oldukça atik. sıkışık pozisyonlarda topu eveleyip gevelemiyor, tek pas yapmaya çalışıyor. ben kendisinden ümitliyim ama içinden hıyar da çıkabilir, ilk maçında donk'u da beğenmiştim.

    sneijder: kendisi gözüme çok iri geldi ama yağlanma bazlı değil de kaslanma bazlı bir iriliğe benzettim bunu. ne olursa olsun onda da yavaşlama var. gerçi artık o da 32 yaşına geldi, çok görmemek lazım. yalnız oyuna çok daha fazla dahil olmalı. orta sahaya yanaşıp oyun kurmaya yardım etmeli ve en mühimi, allah'ını seversen sola kayma artık wesley! bak allah'ın adını verdim. anlıyorum; mancini direkt sol kanatta oynattı, hh döneminde sağ kanat geberik olduğundan yasinli-telles'li sola yanaşmaya alıştın ama artık sağ tarafımız da fena değil... ortada takılmayı dene, inan sen de seveceksin.

    sinan: maçın başında çok iyi gözüktü ama sonradan öyle bir kayboldu ki eh yani. hele ikinci yarının ortasından sonra bildiğin yürüdü. bunu 32'lik sneijder yapsa tamam ama sen daha 22 yaşındasın, bu ne biçim bir kondisyon eksikliği anlamadım. acaba biz mi beklentimizi çok yükselttik?

    bruma: sneijder, muslera filan da dahil; bırak galatasaray'ı tüm ligin en değerli oyuncusu şu an bruma bence. biz bu çocuğu 17 yaşındayken transfer ettiğimizi, çok büyük bir sakatlık geçirdiğini filan unutup her hatasında veya kötü performansında "bundan bir cacık olmaz..." diyoruz ama kendisi halen wonderkid diye tabir edilen bir yaşta: 21. genç oyuncu transfer etmenin güzelliği de bu işte; sakatlansa da formdan düşse de yine kendini gösterebiliyor. maça gelirsek, muslera ve carole ile beğendiğim 3 oyuncumuzdan biriydi. allah vergisi bir hızı var ve bunu kullanmayı öğrenmiş gibi, ispanya kesinlikle kendisine yaramış. beşiktaş'ın beklerini malamat etti. lakin halen şut ve pas konusunda eksik. gerçi onu da yapsa manchester city, leroy sane'yi değil bruma'yı transfer ederdi.

    podolski: sakatlandığı için pek izleyemedik ama sanki kanada geçse daha iyi olur gibi. zaten sinan böyle devam ederse olacağı da o.

    yasin: ancak yedek olur.

    eren: ta drogba'dan beri pivot santrfora ihtiyacımız var diyoruz; hava topu indirecek, pres yapacak, istasyon olacak... en nihayetinde bu tiplemeye kavuştuk gibi. eren, fizik olarak gerçekten öküz gibi. geçen sezon olduğu gibi bu sezonda da ligde en fazla hava topu kazanan santrfor olması işten bile değil. iş bu noktada beklerimize ve kanatlarımıza da düşüyor, bol bol orta açmalılar eren'e. gerçi onlara da bir şey diyemiyorum, adamlar kaç sezondur "umut'la öğrenilmiş çaresizlik" yaşıyorlar.

    jor: bu adamı kötü sonuçlar arka arkaya da gelse eleştirmemek lazım. çünkü diğer hocalardan görmediğimiz bir şey yapıyor: sorun tespiti. sabri ve linnes'in olduğu bölgeye yeni oyuncu istedi, haklıymış; donk'u hiç oynatmıyor, haklı; umut'a forma yüzü göstermiyor, dibine kadar haklı... tespitleri hep doğru ama tedaviyi yapması gereken kendisinden ziyade yönetim. misal bu adamın istediği ön libero halen alınmış değil. yarın bir gün orta saha yol geçen hanına döndüğünde suçlu bu adam mı olacak şimdi? yönetimin aklını başına devşirmesi ve elinden geldiğinde kendisine yardımcı olması gerekiyor: mesela istifa ederek başlayabilirler...

    çatal: sol lobdaki kıllanmanın sağ lobda olmaması dengeyi oldukça bozmuş. bloklar arası bağlantı oldukça kopuktu. ev, su bastığında çağırdığım su tesisatçısının çatalını düşünüyorum da... ı-ıhh... dağlar kadar kalite farkı var.
  • ulan iskambil destesinden kağıt çeksek kupa çekeriz diye boşuna demiyoruz, ülkenin futbol statüsünde bir sezonda 3 kupa kazanılıyor en boktan sezonlarımızın birinde bile mevcut en güçlü rakiplere koyup iki tanesini alıyoruz...

    ulusa sesleniş yapmayacağım ama bjk taraftarına iki çift sözüm var;
    küçükken annem yaramazlığın bokunu çıkardığımda iki tane patlatır bende salya sümük ağlardım sonra o ağlamanın ardına o kadar güzel uyurdum ki anlatamam,
    on yıllardır zırzır ağlıyorsunuz şimdi siktirin gidin yatın uyuyun hadi.
  • 3.00 oran gayet makul oynayacak arkadaşlara. maçı alacağımızdan şüphe etmiyorum. gayet iyi kadro oluşturduk. takımda başkan, yönetimi(levent nazifoğlu hariç) ve bir iki topçu dışında herkese güveniyorum. şayet o kadar iddialıyım ki inönü yeni adıyla vadafone arena stadında oynansa ve tamamı bjk'lı tinercilerden oluşan seyirci güruhu olsa da fark etmez bu maçı alacağız diyorum.

    not: bu arada nişanlanacak olan salyangoz arkadaşımı da tebrik ediyorum.
  • kağıt üzerinde ligin en güçlü ve organize takımına karşı yaptığımız maç. sezon başı ağır kondüsyon yüklemeleri sebebiyle, temposuz geçmesi normal karşılanmalı. bizim için sevinmemiz gereken taraf; uzun süredir ilk kez rakibi koşarak bozabildik, gol yemediysek sebebi bu.

    geçmişteki gibi ara pas yaptırmadık fazla, orta sahada boşa düşen topları daha çok kapabildik. her maç en az bir ve kolay gol yememizin önde gelen sebeplerindendi bunlar. nispeten genç dediğimiz futbolcularda adapte olmuşlar sisteme, sırıtmadılar. riekerink bir oyun disiplini ve ekip ruhu katmış takıma.
  • kötü oynamadik fakat iyi de oynamadik. ha be$ikta$ ta oynamadi. girdikleri gol pozisyonlari hep bizim hediyemiz. chedjou bir pozisyonda $i$manoglu'nu kaçirdi, digerinde de zaten kendi kalesine atti. kendisinden memnun degilim, varsa bir taliplisi elden çikaralim bence.

    maçin öncesinde de yazdim, bjk'nin tek numarasi gomez ve sosa idi geçen yil. sirf onlarin ki$isel becerilerinden 15-20 puan arasi buldular. gomez yok, $imdi ise sosa'nin 7.5 milyona satilmasi gündemde. be$ikta$ta en begendigin adam kim dersen, oguzhan derim. yine tekrarliyorum, be$ikta$ diger ikisi daha kötü oldugu için $ampiyon olmu$tur, yoksa bir numaralari yok. ayni bizim 3 kupa ile tamamladigimiz hamzali sezon gibi bir sezon geçirdiler geçen yil. ayriyeten hiç büyük takim gibi oynamiyorlar. feda, menemen gibi söylemler takimi 3. büyüklükten etmi$. hele penalti ati$larinda. o kadar barizdi ki elenecekleri. heyecandan elleri ayaklari titredi. kendileri bu yil fener ile 3. lük için yari$irlar.

    gelelim bize. bruma, carole, balta ve muslera tarti$ma di$i. linnes iyi bir yolda. sneijder, iyi güzel kilo vermi$ ama ceza sahasina daha yakin oynamali. ha burda kabahat onda degil. tolga ve selçuk topu çok ileri aktaramadilar. selçuk saçlari haricinde ayni selçuk. tolga için de henüz saglikli bir yorum yapmak için çok erken fakat kuma$i iyi. saglam basiyor, orta sahaya direnç getirecektir. hele ligler bir ba$lasin, arkada$larini tanisin. selçuk'un performansini da etkileyecektir diye dü$ünüyorum. ayriyeten müthi$ penalti atiyor. çok soguk kanli. formadan kaynaklaniyor herhalde. bu yilin formalari içten klimali herhalde. çocuklar hepsi buz gibi penalti kullandi, helal olsun.

    kisacasi cimbom iyi sinyaller verdi. geçen yilin son maçlarinda toparlanmi$, daha derli toplu gözüküyordu, buna devam ediyor.

    ayriyeten bu maç için sözlük yazarlarindan birisi, haci nabayim, basayim mi banko galibiyete 1000 lira dedi. ben de, garda$ sen biling emme iddaa haramdir, 1 verir 10 götürür, dedim. sonra ses çikmayinca herhalde dedim oynamadi. derken dün mesaj atti, gs galibiyetine 500 lira basmi$.

    sonuç. hüsran > yakari$ > pi$manlik dizisi.

    umarim kendisine bir ders olmu$tur ve bir daha kanmaz bu oyunlara. *
  • çok temiz bir skorla kazanacağımızı düşündüğüm süper kupa finali. 3-0 gibi bir şey bekliyorum. taraftarlığımı bir kenara bırakarak söylüyorum bunu. benim bildiğim galatasaray rezalet geçen her sezonun ardında silkinip kendine gelmesini bilmiştir. ve her defasında ezeli rakipleri sıradan geçirmiştir. selçuk, sneijder, podolski, muslera, yeni fişekler sinan ve bruma bu kuşların içlerinden geçecek. her şeyi bir yana, özür borçları var bize. yalnız takım savunması geçen yıldan biraz daha toparlanmış olsun yeter. *

    ekşi'de bjk'lıların kendilerini dev aynasında görmelerine dayanamıyorum. neymiş, sosa oynayacak diye ödümüz patlıyormuş, ağlamayacakmışız, korkmayacakmışız.

    he geri zekalı he. bir şampiyonluk yahu. alt tarafı bir şampiyonluk amına koyim. bu nasıl bir göt kalkıklığıdır, bu nasıl bir kendini beğenmişliktir anlamıyorum. ulan osmanlı maçının son anında bile maç bitmeden sevinmeyelim modundaydınız. cümle alem aynı şeyi söylüyordu ki fener değil de galatasaray'la yarışıyor olsaydınız şampiyonluğu rüyanızda görürdünüz.

    ama nasıl bir kafaysa adamlar türkiye'yi aşmış, buradaki herkese üstünlüklerini kabul ettirmiş havasında. 2. sınıf bir ön libero aldığımız an unutun şampiyonluğu. fener zaten ilk 2'nin müdavimi. göreceğiz bakalım bu sene sosa'yı, falan. inşallah gomez'de kulüp bulamazda bjk alır. hiç bahane istemiyorum. gomez, sosa, oğuzhan, atiba, gökhan gönül, adriano neyi varsa gelsinler, bu sene bunlara puan yok. kesinlikle yok.

    o vodafone arena'yı bunların makatına sokmayan galatasaray'a yazıklar olsun.*