• fenerbahce sermaye arttırımı yaptıgında gıkı cıkmayan kurum. galatasaray aynısına kalkıstıgında ebu cehil gibi tepesine binmislerdi kulubun.

    ülkede bu kadar namussuz galatasaray düsmanı varken bizim ayakta kalmamız mucize. üstüne bir de rakiplerin anasını aglatıyoruz. cok büyük kulubuz aq. öyle böyle degil.
  • meslek olarak da hala devam ettiğim eğitim olarak da az çok fikir sahibiyim bu konularda, hatta geçen hocamla bu sermaye arttırımı olayını konuşmuştum. borsada da hisse alım satımı yapıyorum bi süredir. ama bu konularda ahkam kesecek kadar ne derin bilgim var ne uzmanlığım. ben bu olaylarla ilgili birkaç tespitimi paylaşmak istiyorum.

    sermaye arttırımından sonra büyük bi miktar kulübün kasasına girince, daha önce kimsenin pek irdelemediği ve gerek de duymadığı, çok da anlamadığı finansal konularda son zamanlarda anlayan anlamayan herkes eleştiri yapıyor kulübe. aynı şekilde olayı pek bilmeyen taraftarlarımız da savunmaya geçip, eleştirenleri düşman ilan ediyor. spk bizi durdurmaya çalışıyor, yükselmemizi istemeyenler var vs. şeyler düşünenler var. doğru, basında ve diğer takımlarda yükselmemizi istemeyenler, engellemek isteyenler var fakat herkesi de aynı kefeye koymamalı bence.

    kimse kusura bakmasın ama bu işlerden anlamayan insanların eleştirilerine karşı çıkıyoruz tamam da, yine anlamayan taraftarlarımızın olayı savunması tezat değil mi? benim takip edebildiğim kadarıyla kulübü eleştirenler, yaftalayanlar içinde bu konuda uzman bi yavuz semerci var. onu da yıllardır hem finans hem de siyasi konularda takip ederim beğendiğim de bi gazetecidir. adamın baştan beri söylediği şey bu kadar yüksek sermaye arttırımı etik olmasa da hukuka uygun. ancak adamın karşı çıktığı şeyler sermaye arttırım oranın çok yüksek olması ve bu sebeple hissedarların fazlasıyla mağdur olması. ayrıca stat gelirlerinin halka açık olan şirkete gitmesi gerekirken bunun kulüpte kalması ve bu gelir paylaşımından resmi olarak kamuoyunun bilgilendirilmemesi. yani kulübün giderlerine yatırımcı ortak, ancak stat gelirlerine değil ve bunun bilgilendirmesi eksik yapılmış. bence de bu yanlıştır ama diğer yönden şirketten hisse alan yatırımcının bu stat gelirlerini inceleyerek hisse alacağını düşünmüyorum. zaten bu işleri az çok bilen insan normal şartlarda gidip de sürekli dalgalanan, bilançoları berbat spor kulübü hisselerinden almaz. ama bu onların yanlışı bizi ne ilgilendirir, borsa da zarar etmek de var demek de yanlış. bizim pek şeyimizde olmayabilir ama spk'nın bi görevi de bu yatırımcıları korumak.

    ilk sermaye arttırımı kararı döneminde spk eski başkanı(vedat akgiray değil) da bunu çok eleştirmişti. yani bedelli sermaye arttırımı etik olmasa da yasal, fakat eksik bilgi ile yatırımcıyı yanıltmak suç. şimdi bakıyoruz spk'nın son cezaları da bir şeylerin doğru olmadığını gösteriyor. yazan açıklamada da stat gelir paylaşımının eksik açıklanmasından bahsediyor.

    --- alıntı ---

    gs sportif a.ş. ile birleşme öncesi müsabaka gelirlerinin (loca, vip koltuk ve kombine satış gelirleri) galatasaray spor
    kulübü (kulüp) ile gs spor ve futbol işletmeciliği ticaret a.ş. (gs futbol a.ş.) arasında %90 kulüp, %10 gs futbol a.ş.
    olarak paylaşılıyor olması, aynı oranların gs sportif a.ş. ile birleşme esnasında da kulüp %90, gs sportif a.ş. %10 olarak
    korunması ve bu bilgilerin birleşme oranının tespitine ilişkin raporlarda kullanılmasına karşılık, gs sportif a.ş.'nin gs futbol
    a.ş. ile birleşmesine ilişkin yönetim kurulu raporunda ve duyuru metninde paylaşım oranlarına yer verilmeksizin...

    kurulumuzun yatırımcıların tam ve doğru bilgilendirilmesini amaçlayan birleşme
    işlemlerine ilişkin esaslar tebliği'nin 10’uncu maddesine aykırılık teşkil etmesi nedeniyle...
    --- alıntı ---

    benim demek istediğim körü körüne, kulübü savunmaya geçip at gözlükleriyle bakmayalım etrafa. bu konudan yararlanmak isteyen çakallar çok ama işi bilen uzmanları da biraz dinlemeli bence. benim takımım yapmaz, benim başkanım bu işleri bilir diyenlerden olmayalım. öyle olanların hali ortada. tamam anlamayabiliriz ama en azından bilmediğimiz şeyi de savunmayalım. ya da tanıdık bilen birinden fikir alalım. galatasaray hepimizin hayatında özel bir yerlerde ama ne olursa olsun doğruyu savunalım her zaman.
  • kardeş yaz tatilindesiniz galiba.

    fenerbahçe şener özbayraklı ve fernandao ile 4'er yıllık sözleşme imzaladı. ortada ne verilen bonservis bedeli var ne yıllık verilecek ücret nasıl oluyor bu işler ben anlamadım

    fenerbahçe'nin kendisi de halka açık bir şirket değil mi ? nasıl oluyor da kap bildirimlerinde şirketin 4 yıllık yapacağı ödemeler gözükmüyor ?

    edit : rowinthesameboat uyardı. aşağıdaki linkteki haberde aldıkları bir karar ile belirli meblağları aşmayan şeyleri bildirmeyebiliyorlarmış. valla güzel dümen güzel tezgah aynen böyle devam !

    http://www.milliyet.com.tr/...1912067-skorerhaber/