1
her yıl olduğu gibi bu sene de değişen shotmeter, dribbling ve savunmayla oyun beni ilk günden kanser etmeyi başardı. birkaç saatin ardından ancak zevk alabildim, oyun güzel.
2k22 dunk meter ayarsızlığı ve boş şutların hepsinin girmesi haricinde offline'da gayet muntazamdı. her sene bu kadar kas hafızası resetleyecek hamle yapılmamalı diye düşünsem de yapılan ayarlamalar ile online'da her şey değişecektir, çok oynamasam da serinin gittiği yön bakımından sevindim.
öncelikle neredeyse tüm dribbling ve smaç tuşları değişmiş. tek el, çift el, çembere asılı smaç, yetenek bazlı smaç ve bunların kombinasyonları sağ analoğa atanmış. önceki senenin dunk meter'ı ortadan kalkmış. shot meter ise şeklen 2k18'in biraz daha uzunu, grafik açıdan bugüne kadarki en iyi shot meter. ayrıca menüye opsiyonel birkaç tane eklenmiş önceki yıllardakilere benzer. shot meter'la yapmaya çalıştıkları bir yenilik ise, yeşil atmaya sürpriz faktörü eklemek olmuş. artık tam zamanında release ettiğiniz şut yarım saniye kadar sonra yeşil olarak görünüyor. fakat gel gelelim barın yeşile dönmesini ortadan kaldıkları için tüm o heyecan verici perfect release atma hissi artık eskisi kadar tatmin edici değil, bir noktadan sonra da zaten neyin perfect release olacağı çok net anlaşılıyor.
release window hassasiyeti epey artmış. genellikle ya yeşil atıyorsunuz, veya şut girmiyor. eskisi gibi yarım bastım, yüzde 80 doldurdumları unutun, serbest atış bile artık bu açıdan daha dikkat gerektiriyor. from software pyunlarına yakın bir zorluktan bahsediyorum şu an, muhtemelen patch'le kolaylaştırılır.
adrenaline boost kısmında stamina üçe bölünmüş ve zorlamanıza görebu üç mini bar deplete edebiliyor. offline oyunda etkisini göremedim, tamamen multiplayer odaklı bir yenilik olsa gerek. ek olarak geçen sene gibi oyunu daha da yavaşlatmışlar, bu anlamda oynanış daha güzel fakat içeriye girmek daha zor, big man'lere yönelik daha az transition olan bir sistem var karşımızda.
teknik açıdan farklara gelirsek lay up'lar kalabalığın içinden daha rahat atılabiliyor. savunmanın sadece uzun olduğu için topu bloklaması diye bir saçmalık yok artık. temaslı bitirişler ve poster smaçlarına yeni animasyonlar eklenmiş. saçma highlightları gösterme sorununu da çözmüşler nihayet. maç içi oyuncu değişikliğinde karışıklık yaratan sisteme de eklenen kilit mekanizmasıyla bir çözüm getirilmiş gibi görünüyor. maç içi taktik ayarlar azalmış, onun yerine coach setting kısmına odaklanılmış.
jordan challenge'a gelecek olursak oyunun en güzel noktası bence burası. zorluk tatmin edici düzeyde, hatta karşı takımdaki süperstar maçı o kadar domine ediyor ki kendi performansınızı aşırı hissetmiyorsunuz. içerik eskisinin temelde aynısı fakat intro, görsel kalite ve cutscene'ler olayı ciddileştirmiş. era filter'lar gerçekten harika görünüyor, my nba era modunda da opsiyonel olarak var aynı filtreleme olayı.
myteam'de clutch time'ı çok beğendim. 14 saniye hücum ettiğiniz ve içinde dört sayılık oyun çizgisi olan beşe beş rucker park benzeri bir mod yapmışlar. triple threat'ten daha canlı, daha akıcı olmuş. myteam modu için olması gereken oyunu sonunda bulmuşlar.
özetle oyun yenilik anlamında son iki seneyle kıyaslanabilecek çok fazla eklenti içermese de, nüansların geliştirildiği, herşeyin biraz daha arcade'den çıkıp simülasyona yöneldiği, eklentileriyle birlikte düşünüldüğünde çok komple bir 2k olmuş. update'ler sonrasında edit yazacağım.
2k22 dunk meter ayarsızlığı ve boş şutların hepsinin girmesi haricinde offline'da gayet muntazamdı. her sene bu kadar kas hafızası resetleyecek hamle yapılmamalı diye düşünsem de yapılan ayarlamalar ile online'da her şey değişecektir, çok oynamasam da serinin gittiği yön bakımından sevindim.
öncelikle neredeyse tüm dribbling ve smaç tuşları değişmiş. tek el, çift el, çembere asılı smaç, yetenek bazlı smaç ve bunların kombinasyonları sağ analoğa atanmış. önceki senenin dunk meter'ı ortadan kalkmış. shot meter ise şeklen 2k18'in biraz daha uzunu, grafik açıdan bugüne kadarki en iyi shot meter. ayrıca menüye opsiyonel birkaç tane eklenmiş önceki yıllardakilere benzer. shot meter'la yapmaya çalıştıkları bir yenilik ise, yeşil atmaya sürpriz faktörü eklemek olmuş. artık tam zamanında release ettiğiniz şut yarım saniye kadar sonra yeşil olarak görünüyor. fakat gel gelelim barın yeşile dönmesini ortadan kaldıkları için tüm o heyecan verici perfect release atma hissi artık eskisi kadar tatmin edici değil, bir noktadan sonra da zaten neyin perfect release olacağı çok net anlaşılıyor.
release window hassasiyeti epey artmış. genellikle ya yeşil atıyorsunuz, veya şut girmiyor. eskisi gibi yarım bastım, yüzde 80 doldurdumları unutun, serbest atış bile artık bu açıdan daha dikkat gerektiriyor. from software pyunlarına yakın bir zorluktan bahsediyorum şu an, muhtemelen patch'le kolaylaştırılır.
adrenaline boost kısmında stamina üçe bölünmüş ve zorlamanıza görebu üç mini bar deplete edebiliyor. offline oyunda etkisini göremedim, tamamen multiplayer odaklı bir yenilik olsa gerek. ek olarak geçen sene gibi oyunu daha da yavaşlatmışlar, bu anlamda oynanış daha güzel fakat içeriye girmek daha zor, big man'lere yönelik daha az transition olan bir sistem var karşımızda.
teknik açıdan farklara gelirsek lay up'lar kalabalığın içinden daha rahat atılabiliyor. savunmanın sadece uzun olduğu için topu bloklaması diye bir saçmalık yok artık. temaslı bitirişler ve poster smaçlarına yeni animasyonlar eklenmiş. saçma highlightları gösterme sorununu da çözmüşler nihayet. maç içi oyuncu değişikliğinde karışıklık yaratan sisteme de eklenen kilit mekanizmasıyla bir çözüm getirilmiş gibi görünüyor. maç içi taktik ayarlar azalmış, onun yerine coach setting kısmına odaklanılmış.
jordan challenge'a gelecek olursak oyunun en güzel noktası bence burası. zorluk tatmin edici düzeyde, hatta karşı takımdaki süperstar maçı o kadar domine ediyor ki kendi performansınızı aşırı hissetmiyorsunuz. içerik eskisinin temelde aynısı fakat intro, görsel kalite ve cutscene'ler olayı ciddileştirmiş. era filter'lar gerçekten harika görünüyor, my nba era modunda da opsiyonel olarak var aynı filtreleme olayı.
myteam'de clutch time'ı çok beğendim. 14 saniye hücum ettiğiniz ve içinde dört sayılık oyun çizgisi olan beşe beş rucker park benzeri bir mod yapmışlar. triple threat'ten daha canlı, daha akıcı olmuş. myteam modu için olması gereken oyunu sonunda bulmuşlar.
özetle oyun yenilik anlamında son iki seneyle kıyaslanabilecek çok fazla eklenti içermese de, nüansların geliştirildiği, herşeyin biraz daha arcade'den çıkıp simülasyona yöneldiği, eklentileriyle birlikte düşünüldüğünde çok komple bir 2k olmuş. update'ler sonrasında edit yazacağım.