132
ayrıca bir kitap adıdır. sema tuğçe dikici tarafından yazılmıştır.
arka kapaktan:
'' "çarşı, savaşa karşı", "çarşı, küresel ısınmaya karşı", "çarşı, nükleer santrallere karşı", "çarşı, tiyatro yıkımına karşı", "çarşı, faili meçhullere karşı", "çarşı, danimarka'ya karşı", "çarşı, ırkçılığa karşı", "çarşı, teröre karşı", "çarşı, çocuk pornosuna karşı", "amerikan şahinlerine karşı", , "çarşı yağlı güreşe karşı", "çarşı tekel'in özelleştirilmesine karş"', "çarşı bombaya karşı", "çarşı hayvan itlafına karşı" "çarşı, alayına karşı"...
çarşı nedir?
genellikle karşı oldukları üzerinden tarif edilen grubun tarihi ve gelişme dinamiklerine ışık tutmak üzere yapılan bu çalışma, sorunun yanıtını grubun tarihi, politik çizgisi ve başvurduğu simgesel ifade kanalları üzerinden ararken vurguyu "halkın takımı beşiktaş" algısına yapmakta.
dikici'ye göre çarşı her konuda söyleyebilecek sözü olup, her şeye karşı olabilendir. tribünlere bir etiket gibi yapıştırılmak istenilen; avarelik, cahillik, ırkçılık ya da saldırganlık gibi sıfatların aksine kıvrak zekânın, olan bitenlerden haberdar olmanın, "öteki"nin varlığını kabul edebilmenin kimi zaman görünen yüzüdür. asilikle harmanlanmış bir sevginin tezahürü olan çarşı ruhunu yeniden üreten taraftar kitlesini diğer gruplarından farklı kılan nokta, beşiktaşlı kimlikleriyle çevresel, kültürel, siyasal ve sosyal mesajlar vermeleri, taraf olmaları ve bu bağlamlarda oluşturdukları son derece yaratıcı tepkisel söylemleridir.''
arka kapaktan:
'' "çarşı, savaşa karşı", "çarşı, küresel ısınmaya karşı", "çarşı, nükleer santrallere karşı", "çarşı, tiyatro yıkımına karşı", "çarşı, faili meçhullere karşı", "çarşı, danimarka'ya karşı", "çarşı, ırkçılığa karşı", "çarşı, teröre karşı", "çarşı, çocuk pornosuna karşı", "amerikan şahinlerine karşı", , "çarşı yağlı güreşe karşı", "çarşı tekel'in özelleştirilmesine karş"', "çarşı bombaya karşı", "çarşı hayvan itlafına karşı" "çarşı, alayına karşı"...
çarşı nedir?
genellikle karşı oldukları üzerinden tarif edilen grubun tarihi ve gelişme dinamiklerine ışık tutmak üzere yapılan bu çalışma, sorunun yanıtını grubun tarihi, politik çizgisi ve başvurduğu simgesel ifade kanalları üzerinden ararken vurguyu "halkın takımı beşiktaş" algısına yapmakta.
dikici'ye göre çarşı her konuda söyleyebilecek sözü olup, her şeye karşı olabilendir. tribünlere bir etiket gibi yapıştırılmak istenilen; avarelik, cahillik, ırkçılık ya da saldırganlık gibi sıfatların aksine kıvrak zekânın, olan bitenlerden haberdar olmanın, "öteki"nin varlığını kabul edebilmenin kimi zaman görünen yüzüdür. asilikle harmanlanmış bir sevginin tezahürü olan çarşı ruhunu yeniden üreten taraftar kitlesini diğer gruplarından farklı kılan nokta, beşiktaşlı kimlikleriyle çevresel, kültürel, siyasal ve sosyal mesajlar vermeleri, taraf olmaları ve bu bağlamlarda oluşturdukları son derece yaratıcı tepkisel söylemleridir.''