• 7
    yurt dışı gezileri ile ilgili cv'mi şu şekilde özetleyeyim, sonra cagaman caga kardeşimle yaptığımız prekazirail'in detayına gireceğim;

* 2 ab projesi
    * 1 erasmus
    * 1 üniversite öğrenci değişim etkinliği
    * 3 iş gezisi, fuar vb.

ve,

* 1 interrail

çoğu yurt dışı gezimi şu sayfada az buçuk anlatmıştım; http://baranakcok.com/category/yurt-disi-yazilari/

ve prekazirail'imiz...

2013 yazında caga'nın barcelona'da 3 aylık staj yapma hikayesi netleşince, gitmeden evvel dedi ki;

- la olm gel barselona'ya, sonra memlekete birlikte döneriz, interrail yaparız, mala vu... öhöm.

interrail yapacaksanız, bir gençlik ofisinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
    biz vodafone'un kampanyası üzerinden alıp ucuza getirmiştik biletleri.

detaya boğmadan, madde madde anlatacağım;

* interrail dediğiniz mevzu, belli başlı biniş sayıları ve toplam gün sınırları olan paketlerin olduğu trenle yolculuk aktivitesidir. 10 gün içinde 5 biniş, 20 gün sınırsız biniş, 1 ay çatır çutur si... öhöm, bu sonuncusu yok.
    * biz 10 gün - 5 biniş paketini aldık, pasaportları da hazırladık.
    * çıkış noktanız ve varış noktanız önemli. biz barselona'dan çıkış, istanbul'a varış olarak gezimizi ayarladık. çıkış barselona olacağı için, ben uçakla oraya gittim, bir hafta kadar caga ile takıldık ve günü geldiğinde barselona garı'ndan harekete geçtik.
    * rotaları, inilecek durakları önceden belirlemek zorunda değilsiniz, biletiniz dahilinde her noktaya gidebilir ve kararınızı değiştirebilirsiniz.
    * bindiğiniz trenlerin tarihlerini bilete işlemek zorundasınız. kontrolcü eleman geldiğinde bu alana bir işaret koyacaktır. böylece, 1 biniş hakkınızı bu şekilde kullandığınızı belgelemiş olacaksınız.
    * interrail'de gün kavramı biraz farklı. yanlış hatırlamıyorsam akşam saat 7 ya da 8'den sonra yaptığınız yolculuklar bir sonraki günün tarihi ile bilete işleniyor.
    * çakallık yapıp bilet üstündeki tarihle oynayacaksanız, yakalanmamaya çalışın. biz italya'da yakalandık da oradan biliyoruz. para cezası kestiler, ne olduğumuzu anlamadık.

* en önemlisi, yanınızdaki adamla kafanız uyuşacak. yanınızdaki adam sizin götünüzü, siz de onun götünü kollayacaksınız. her halta birlikte gitmeyi öğreneceksiniz. yandaki adam çürükse, o turdan zevk almanız mümkün değil.

barselona'dan başladığımız yolculuğa niceve monako sahillerinden devam edip marsilya'da es verdik.
    marsilya ana meydanda sabahladık, kartonların üzerinde uyuduk. dünyanın en güzel denizlerinden birisine orada girdik. zidane'ın yürüdüğü sokaklarda turladık.
    marsilya tren garı'nda hapçıların, tüpçülerin tehditleri ile karşılaştık. o garaynı beşiktaş tribünleri gibi...

daha sonra fransa - italya güney sınır köyü ventimiglia'da duraklayıp dinlendik, caga orada da uyudu amk.
    herif her yerde uyudu, her pasaport kontrolünde ben gösterdim bu arkadaşın pasaportunu.
    "this is my friend's passport, he is sleeping right now, you can see, there" nidaları ile çok kondüktör atlattık.

italya'ya geçişimizde ise milano'ya devam ettik ve sağ olsun, 3 korner 1 penaltı abimiz, ki kendisi caga'nın kuzeni olur, bizi evinde ağırladı.
    milano'yu gezdik, modasını sikeriz dedik, pizzasını yedik. bizdeki tek moda sarı kırmızı...

daha sonra, iki erkek bizim orada ne işimiz varsa, venedik'e geçtik. millet aşığıyla el ele yürür, biz iki devre arkadaşı "amk bu yollar çok darmış lan" tepkileri ile yürüdük...
    pizza yedik, dükkandaki kız türk asıllı çıktı falan.

venedik'ten belgrad'a geçerken başımıza talihsiz "bilet kontrol olayı" geldi ve cebimizdeki paranın 3/5'ini elemanlara verdik, sikmeseler bari diye.
    belgrad'a vardık.
    belgrad harika bir şehir, çok estetik ve gezilecek çok noktası var.
    ama biz, sokaklarda koklaya koklaya prekazi'nin takıldığı barı bulduk. telefonunu aldık, randevu istedik. ertesi gün ofk belgrad'ın antrenman sahasında prekazi ile bira içtik.

ilgili entry'm şudur, merak edenler açıklamaları ile, fotoğrafları ile bakabilirler;
    (bkz: #1302065)

velhasılı kelam, belgrad'ın ardından sofya,
    sofya'daki para kurunu yanlış çevirmemiz üzerine kredi kartımıza binen ekstra para,
    ki iki mühendis adayıyız o zamanlar, nasıl hesap yaptıysak,

ve en son istanbul...

yaşı genç olan, imkanı olan herkese tavsiyemdir,
    yurt dışını görün kardeşim.

aşağı yukarı 20 küsur ülke gezdim, her gördüğüm yeni yerde, çin hariç, memleketimden tekrar tekrar utandım.
    dünyanın ne kadar bizden önde olduğunu görmek için gidin.
    efsanelerin yaşadıkları yerleri görmek için gidin.

şöyle bir fotoğrafınız olunca, torunlarınıza anlatacaksınız çünkü; (soldan sağa; caga-prekazi-baran)