• 26
    (bkz: emre akbaba/#1980689)

    1-2 seneye büyük bir takıma gider demiştim, trabzonspor'un teklif yaptığını kendisi doğruladı. muhtemelen seneye trabzonspor'a imzayı atar. emre'nin bir maçını 90 dakika izlemeyenler josue'nin bokunda boncuk bulmuş gibi 'emre akbaba geleceğine josue kalsın' demişler. harbiden ne buldunuz bu josue'de çok merak ediyorum? ayağına gelen topu tek pasla yanına vermekten başka ne yapıyor? çalım desen bizdeyken daha bir oyuncu geçtiğini görmedim. bursaspor'da uzaktan şutları vardı bizde o da yok. o yok bu yok ne var mk? sırf yabancı diye götünü kaldıramayan adamları yüceltiyoruz ya, hayret yani...

    emre geçen sezon (2015-2016) ptt 1. liginde baya kendini belli etmişt' ptt 1.lig topçusu bu' dediler. bu sezon alanya'nın attığı çoğu golde katkısı var yine. inanmayan açsın maç özetlerini izlesin. gol atmış, asist yapmış, asistin asistini yapmış, penaltı yaptırmış, gol öncesi kilit pas vermiş ( tabii bunlar istatistik olarak görünmüyor)... oyun görüşü muazzam, daha top gelmeden topu nereye atacağını düşünüyor, çalım en önemli özelliği, şutları da fena değil. bence alınacak bir riskti ama tren kaçtı. zaten bu taraftara josue müstehak. kendisi trazbzonspor'da iyi işler çıkartacaktır.

    edit: sneijder gitsin emre gelsin demiyorum, josue gitsin emre gelsin. ne demek istediğimi anlayan anlamıştır zaten.
  • 27
    arif erdem-zeytinburnu, ergün penbe-gençlerbirliği, hakan ünsal-karabük,hakan şükür-bursaspordan gelmiştir. gönül ister ki hep yabancı gençlere yatırım yapalım. ama ben türk futbolunda aidiyet duygusuna inananlardanım. anadolu takımlarından futbolcu almak yasak mı arkadaşım? eğer adam iyiyse alırsın. uygun bir bedel öder transfer edersin. tutar tutmaz. ama denemek zorundasın. emre akbaba hasta galatasaraylı. ayrıca oldukça yetenekli ve genç bir oyuncu. kimlere ne paralar ödendi. 1 milyon euro bonservisle al. yasin öztekin performansı göstersin sana.
  • 28
    genç ve hasta galatasarayli olduğu için alınması istenilen çöp türk. birincisi genç değil 26 yaşında oluyor seneye. ikincisi ben de hasta galatasarayliyim transfer olmak için 1.kriterim tamam. şimdi 2.kriter olan futbolcu lisansını almak kalıyor geriye.

    ya gerçekten şaşkınlıkla izliyorum, yoğunlukla son 3 senedir anadolu takımından alınan türk veya yabancı oyuncular yüzünden anadolu takımından 1 tık üst kaliteye sahip olan galatasarayin taraftarı hala bu transferlerin devamını istiyor. aynı hatayı sürekli yapmak aptallıktır diye söz de var halbuki.

    bu yıl antalya'dan birini aldık sonra 1 maç oynatmadan rizeye vermistik. yemin ederim şu an adını hatırlayamadım adamın. işte o alınınca şu yorumları bu sözlükte okudum : sneijder yaşlandı artık çoğu maçta o arkadaş oynar". yazarken hala ismini hatırlamaya çalışıyorum ama olmuyor =(

    galatasaray taraftar profilinin acilen değişmesi gerekiyor. vefa'ya, ferenchvaros'a doğru bir gidiş var
  • 29
    şimdi olaya geleceğim gelmesine ama ondan önce daha derin mevzulardan bahsedelim.

    vizyon nedir? vizyon ne abi söyleyin bana, vizyon da vizyon ne abi sizin vizyondan algıladığınız? ramos mu, bale mı, kante mi, reus mu, huntelaar mı? vizyon önünü görebilmek ve bu öngörüye göre en akılcı yolları seçmektir.

    zaten hastayım bizim taraftarın egosuna! hiç bejekelilere laf sallamasın birileri, pardon beyler de siz kendi takımınızı ne sanıyorsunuz ya! real madrid mi, bayern münih mi ne? avrupa'nın baş altı takımlarının da altı bir takımız işte. es kaza yıldız transfer ederiz onda da büyük paralara, es kaza avrupa başarısı görürüz.

    drogba, sneijder, lincoln, elano, jo, keita, misimovic geldi ne oldu? günlük başarılar yakaladık sonra yine dip... işte sistem olmayınca, vizyon olmayınca, belli bir futbol aklın olmayınca sürdürülebilir başarı sağlayamazsın. istediğin kadar transfer yap, istediğin kadar yabancı al veya istediğin kadar yerliyle doldur takımı kaç yazar zihniyetin geri kalmışsa.

    athletic bilbao kadrosunun %99'u yerliyken avrupa'yı madara etti birkaç yıl evvel. eee?

    yani demem o ki bunlara takılmayınız, zihniyete odaklanmak gerek. "emre akbaba galatasaray'a yakışır mı", bilmem yakışır mı sence? 8.likler ne kadar yakışıyor, 5.likler ne kadar yakışıyor da bu kişinin yakılıklığını tartışalım. işin ilginci bir kişi dahi sneijder'i gönderelim emre'yi alalım dememişken uydurmacı ve art niyetli yazarlar laga luga yapıyor. yapın abi klavye nasılsa, bastın mı gidiveriyor. keşke klavye tuşlarına basmadan evvel biraz kafanızı da kullansanız. ah keşke!

    emre'yi izledi mi acaba bazı kendini bilmez yazarlar? izlemediler. neye göre hayır, olmaz diyorsun? neye göre galatasaray'a yakışmaz diyorsun? hangi hakla bazı yazarlar üzerine algı manipülasyonu yapıyorsun?

    ben emre akbaba adlı futbolcuyu izledim kardeşim, onun için de yorum yapma hakkını kendimde görüyorum, işkembeden sallamıyorum. sen senede 5 maç anca izliyorsun sonra burada futbol ulemalığına kalkışıyorsun yapma ya helal olsun! bom boş işler işte. emre gayet seri, atletik ve zeki bir futbolcu. max 1,5 milyon bonservisle gelmesine hayır demem. maaşını da 300-500 bin avro yap oynasın topunu adam. sneijder ile ne alaka emre onu da teğet geçmeyelim. ne alaka abi?

    biz diyoruz zihniyet değişsin, birileri diyor emre galatasaray'a yakışır mı? napalım yedeğe juan mata'yı mı alalım bilmiş kardeşim?

    harbiden lan bu çok iyi fikir, mata iyi bir oyuncu bizim takıma çok yakışır. nasıl olsa riva'dan para gelcek veririz helalinden bir 50 milyon avro al sana yedek 10 numara. uf bee yanar buralar! sneijder'le değişmeli oynatırız. ya da yok yok, sneijder banko oynasın sakatlık ceza falan olursa mata oynar!

    sabır ya...
  • 30
    beşiktaşla iç sahada oynadığı maçta "yenildik ama ezilmedik" diye sevinenleri, üçüncülük yarışından heyecan duyanları, "çok koşan takımımız var bu gidişle bir kaç seneye yine şampiyonluğa oynarız" diyenleri heyecanlandıran transfer haberine konu olmuş adamdır.

    ahmet, serdar, eren, tolga gibi transferler öncesi ağlayan benim gibi taraftarlara da hep aynı argümanla karşı çıkmışlardı. "izledin mi mi kardeşim?" gelince onu da izleriz kardeşim, o da saçımızda kalan iki tel saçı yoldurur bize.

    bi de bu dursuncular hep mi aynı ya. "juan mata'yı mı alalım"mış. forvet transferi diye ağladığımız sezon başında da sürekli "ibrahimovic'i biz de isteriz de nasıl alalım" yapıyorlardı.ulan aranız yok mu sizin? ya kompany, ya ahmet çalık mıdır seçeneğimiz. şöyle eli ayağı düzgün kaliteli, bir orta saha deyince mata mı geliyor bi aklına? çok uzağa bakma ya, bak beşiktaş'a talisca denen adamı kaça mal etmiş, şampiyonluğun mimarı jose sosa denen adam nereden ne kadara alınmış. lan az kafanızı kaldırın çıkın şu türkiye liginden ya?

    "avrupa fatihi"nin düştüğü hale bak. 90'lar fenerbahçe'si gibi olduk yemin ederim. anadolu'da kafasını kaldıran ne kadar topçu varsa peşine düşüyoruz. yakında gaziantep afrika'dan moşe, kuşe getirip bize kakalamaya başlar. burada da "yaauv potansiyeli yüksek hem ligi biliyor" falan yaparlar yine.

    sabır ya...
  • 31
    galatasaray'ın yıllardır süren problemini kendi başlığında da gördüğüm oyuncu. arkadaşlar bizim rotasyon oyuncusuna değil direkt 11 adamına ihtiyacımız var. bakıyorsunuz bilal, jose, carole, ahmet, tolga, serdar, eren, sigthorsson bunlar hep alternatif olabilecek adamlar. ama biz son iki yıldır ana planı bu tip adamlar üstüne kuruyoruz. sonra da altıncı dördüncü vs oluyoruz. eğer bu takımın 11'ine en az 6 ekleme yapılacaksa emre de gelip rotasyondaki derinliği artırsın. yoksa beklenti artacak ve sonu yine hüsran olacak.
  • 32
    kendi kulubunden 200-300 bin lira alirken (ne kadar aldigini bilmiyorum arastirdim ama bulamadim) galatasaraya gelip, 1 milyon euro maas alacaksa hic gelmesin. iyi performans gosterir ya da gostermez. sonucta biraz da kumar isidir transfer. sen kalkarsin juan matayi alirsin, kendi takiminda uzay futbolu oynar, ama senin sistemine, ulkene, takimina uymaz, 2. sabri sarioglu olur.

    gelmesine lafim yok, ama dedigim gibi, galatasarayda oynamak isteyen anadolu topcusu bi zahmet ayni ucrete ya da daha dusuk ucrete gelsin. sonucta biz onu vitrine tasiyoruz.

    ha, kendisi yerine baskasinin gelmesini istesem, ptt 1. ligi takip edenler bilirler, gökhan sazdağı isminde bir oyuncu var. hem daha genc, 22 yasinda, hem de daha ucuz. sol kanat, 10 numara ve sag kanatta oynayabiliyor. hemen hemen ayni bolgede oynuyor olmasi, -merkez orta saha bolgesi haric- sonucta bir risk alinacaksa, daha genc futbolcuya yatirim yapilmasindan yanayim.ikisini de izledigim kadariyla, tercihim emre akbaba degil daha genc ve daha ucuz olan gokhan sazdagi.
  • 33
    benim yazdığım entry referans alınarak '' emre akbaba geleceğine josue kalsın.'' eğer önceki entrylere cevap niteliğiinde bir enrty kural ihlali gerektirmiyorsa şu an benim yazacaklarım da kural ihlali içerisine girmez diye düşünüyorum.

    öncelikle trabzonspor teklif yaptı diye aman elimizden kaçırdık moduna girilmiş. 24 yaşına gelmiş ve en büyük başarısı alanyasporda birkaç maçta istatistik kasmak olan adama dilenildi ya inanılır gibi değil. sanki bana emre mor. ptt 1 lig ölçüsü ise muhammet reis gelsin beyler ne dersiniz?
  • 34
    vizyonsuz bir yönetimin vizyonsuz bir taraftar grubuna alacağı mükemmel bir hediye. 2 yıldır sadece rotasyon oyuncusu transfer edip,daha sonra bu adamlara ilk 11de forma veren bir takım galatasaray. takımın daha fazla rotasyon oyuncusuna ihtiyacı yok. yıl olmuş 2017 hala küçük takımlarda bir kaç istatistik yapan adamların büyük takımlarda yine o performansı vereceği düşünülüyor. cengiz ünder gibi bir yeteneğin yoksa büyük takımda hiç bir iş yapamazsın. bu takımın bu nedenle bu tür çöplere yönelmeyi acilen bırakması gerekiyor.
  • 37
    cavanda ile takas yapabiliyosak gelsin. yoksa alanyaspor orta sahasında oynamaya devam edebilir. galatasaray'ın 1(bir) tane bile tutmayacak transfer hakkı bulunmamaktadır.

    17/18 sezonunda en az 2 tane cuk diye oturacak orta saha oyuncusu, 1 tane taş gibi stoper ve podolski'nin gidişini düşününce takımın gol yükünü sürekli sakatlanan eren derdiyok'un çekmesini bekleyemeyeceğimize göre 1 tane de forvet oyuncusuna ihtiyacı vardır.

    bunlar dışında çok işlevli bir kanat oyuncusu da düşünülebilir. çünkü elimizde carole, linnes ve biraz da yasin dışında 3-4-3'ün kanatlarında oynayabilen oyuncu yok. ileri 3'lüde ise alternatifimiz biraz daha fazla. bruma ve rodrigues'in yanısıra yasin de o bölgeye geçebilir. ayrıca sinan gümüş de var.

    ancak görüldüğü üzere çok zor mali koşullarda sürekli açık veren bir bütçeyle galatasaray'ın çok akılcı oynaması gerekiyor.
    atıyorum şu sıralar carole'e 7 milyon eu teklif edildiği konuşuluyor. bu para verildiyse daha iyisini 2-3 milyon eu'ya bulup yukarıda saydığım eksikleri de artan bütçe ile kapamamız lazım. böyle stratejilere muhtaçken emre akbaba lafları falan gerçekten çok vasat bakış açısını temsil ediyor.

    galatasaray teknik direktörün belirleyeceği eksikleri scout ekibinin önerdikleri arasından yine scout ekibinin, teknik direktörün ve yönetimin ortak kararı ile gidermeli. emre akbaba'yı çok mu iyi tanıyorum. hayır. ancak benzeri transferlerin kimlerin ceplerini doldurduğunu bunca zaman iyice öğrendik. tecrübeler basının uydurması değil de gerçek bir hedeften bahsediyorsak eğer aynı durumu işaret ediyor. bir nevi sütten ağzı yananın yoğurdu üfleyerek yemesi hadisesi.
  • 38
    gelecek vaadeden oyuncu olarak makul bonservis ve maaşla gelirse sorun olmaz. 1-2 maç iyi oynarsa eleştriler de bıçak gibi kesilir.
    ama komisyon kokan paralarla gelirse belli bir kalitesi varsa bile taraftar baskısı ile ezilecektir ve başarılı olamayacaktır.

    not:adamı hiç izlemedim. türkiyeden oyuncu alırkenki genel görüşüm budur.
  • 39
    engin baytar'ın yetenek olarak bir tık altı ama kafası kırık olmayan versiyonu gibi. oyun tarzlarını benzetiyorum, emre de orta saha özellikli kenar oyuncusu gibi oynayabiliyor. delici özelliği de mevcut.

    galatasaray için öncelikli bir transfer olmaz ama mesela trabzonspor'da güzel işler yapabilir. sezonun en çok dikkat çeken oyuncularından.
  • 50
    2017-18 sezonunun ilk 3 haftasında alanyaspor attığı 4 golde de kendisinin ismi var (2 gol 2 asist). alanyaspor için çok kilit bir futbolcu. şutu çok iyi, pasları, tekniği ve oyun görüşü de gayet iyi. eğer alanyaspor hedef büyütmüyorsa transfer olup daha iyi bir takımda oynaması gerekiyor.

    illa galatasaray, fenerbahçe, beşiktaş olarak söylemiyorum. zaten kapıyı 5 milyon euro'dan açarlar. bence menajerini değiştirip avrupa'ya gitmek için fırsat kollamalı. la liga'nın kendisi için oldukça uygun olduğunu düşünüyorum.

    ekleme: asıl mevkisi 10 numara ama kanatlarda ve 8 numara rolünde de oynayabiliyor. lakin rahat skor üretebilen bir futbolcu olduğu için geriden oyun kurmasından ziyade rakip kaleye yakın pozisyonlarda oynaması gerekir. sol ayağının çok iyi olması ve stiliyle bilal kısa'yı anımsatıyor bana. ama elbette bilal'den daha etkin ve daha tempolu bir futbolcu.