• 16
    (bkz: #3402274)

    bir insanın lut kavmi hikayesini safsata olarak görmesi, islamiyet'i arapların dini olarak görmesi ne açıdan küçümseyici oluyor, ne açıdan bu kişi inançla alay etmiş oluyor anlamadım.

    bir insan inanmıyorsa zaten bu zaten doğrudan o dinin söylediklerini kabul etmediği anlamına gelir. herkes bir sebepten dinsiz olabilir. bu dine inanmıyorsanız anlattıkları sizin için masaldır, dili ve içeriği arapların yaşamı üzerine yoğunlaştığı için de arapların dini olarak görüyor olabilirsiniz.

    laik bir hukuk devletinde "arabın dini" ifadesi hiçbir suç teşkil etmemelidir. bunu elbette üslupsuzluk, kabalık, nezaket eksikliği olarak tanımlayanlar olacaktır. ancak bunlar "suç" kapsamına girecek şeyler değil. dinlerin kutsal kitaplarında, inanmayanlara edilmiş çok daha büyük hakaretler var. inanmayanlar nasıl ki bununla yaşamak zorundaysa inananlar da "arabın dini" gibi basit bir ifadeyle yaşamak zorunda.

    bu işin yasal kısmı ama sözlükte hem bu tip bir ifadenin hem de karşıtı olan ve lgbti bireyleri lut kavmine benzetip aşağılayan ifadelerin aslında sözlük adabına aykırı olması lazım. biri diğerini sapkın görebilir, diğeri berikinin dinini sahte görebilir, düşünceye zincir vurulmaz ama bu platformda bu tip zıtlaşmaların faydalı olduğu kanaatinde değilim.
  • 14
    bkz'daki entrysinden dolayı hedef gösterilen yazar.
    (bkz: #3402274)

    bu entry silinir veya thechosenone uçurulursa fikri hür vicdanı hür değiliz demektir. kimin neye inandığı kendini bağlar. kaldı ki hakaret veya aşağılama yok. kiminin koşulsuz şartsız inandığı kimine masal gelir. herkesin yargısı, aklı var. mevzubahis entry'e katılıyorum. gücenecek, alınacak bir ifada kullanılmamış. havadan nem kapan inançlı arkadaşlar kendi işine baksın.
  • 10
    yazdigi mesajda sikinti gormedigim ama neden hedef gpsterildigini gayet iyi anladigim yazar. ellerine saglik bu arada.

    seneler once donemin en populer galatasaray taraftar forumunda o zamanlar arsa cikmis futbolda irkcilik konusunda bu sekilde acik zihinle yazan bir renktasi linc etmeye calismislardi ve bir daha ugramamistim o adrese.

    burada esas olarak spor konusuluyor olabilir ama insana dair konularda herkes fikirlerini aciklayabilmeli. esas insanlari asagilayan, hakaret iceren, mitlerden bahsederek adeta tehdit eden mesajlar yazan bazi isimler usorgulanmali.

    kirk yasina geldim, uc farkli ulkede hekimlik yaptim, her millette kendi hayatini yasamak yerine baskalarinin hayatlarini agzina sakiz eden insanlar var, uzak durulmasi gerekenbu zihniyet.
    edit: imla
  • 18
    yazdıklarından anladığım kadarıyla insani yönü oldukça kuvvetli ve düşünce yapısı oldukça aydın bir yazar. sosyoekonomik düzeyi ve eğitim seviyesi ne olursa olsun %90'ının hayata bakışı kasaba kültürü etkisi altında olduğu bir toplumda böyle ufku açık düşüncede insanlar görünce mutlu oluyorum, gözlerim doluyor hatta. gelecekte küçük bir norveç olacağız belki diyorum. sonra gidip sokak röportajlarına denk geliyorum, orada ekonomi çok iyi, amariga yapıyor her şeyi, müslüman iktidar istemiyor hep ondan diyen seviyedeki insanlara denk geliyorum o zaman da ümitlerim ölüyor napıyim :)

    kasabalılık nedir? çok basit örnekleri de var. çok komplike örnekleri de var. basit örneklerden bahsedeyim. işe kotla gittiğiniz için veya işte küpe taktığınız için azar işitiyorsanız sizi azarlayan patron yalılarda yaşayan biri de olsa kasabalı zihniyette biridir. sevgili olmadığınız çok iyi bir kız arkadaşınızla size sevgili gibi davranan insanlar kasabalı zihniyettedir. 70 yaşındaki bir kadın saçını pembeye boyattığında ona yaşına başına bakmadan neler yapıyor böyle diyen insanlar kasabalıdır. engelli bir birey gördüğünde öküz gibi durmadan ona bakan insan, bunu yadırgayan insan kasabalıdır. kimse başkasına zarar vermediği sürece mahalle dayatılarına kulak asmak zorunda değildir. kasabalılığı size anlatabilmişimdir umarım. modern insanlar bile kasabalı olabilir bunu da unutmayın.

    1923 türkiye'sinde "tövbe estağfurullah nikaha latife hanım da gelmiş" şeklindeki yobaz çığırtkanları duymazdan gelerek topluma örnek olmak için latife hanımla türkiye'de ilk kez resmi nikâhla evlenerek kafasındaki modele ülkesini adapte etmenin ilk adımını atan ve neticesinde türk modernleşmesiyle bize 1938'de modern ve çağdaş, dolayısıyla da güçlü bir türkiye bırakan atatürk'ün evlatları olabilmek için kendimizi sadece diploma olarak değil düşünce yapısı olarak da iyi eğitmeliyiz. hayata bakışımız mahalle kültürüyle değil bilim ve akılla olmalı.

    bu yazarın yaşını bilmiyorum ama düşünce yapısının ilericiliği bende atatürk'ü gerçekten iyi anlamış, gerçek bir atatürkçü izlenimi bıraktı. sağolsun varolsun.
App Store'dan indirin Google Play'den alın