meddahlıkla tiyatro apayrı şeyler değildir. meddahlık dediğimiz şey geleneksel türk tiyatrosu olarak da geçer. hatta ismail hakkı dümbüllü; geleneksel türk tiyatrosunun son oyuncusu olarak geçer tarihte. hatta yanılmıyorsam tuluat tiyatrosu olarak geçer.
cem yılmaz'ın hak etmediğini düşünenlere de kesinlikle katılıyorum. çünkü dümbüllü'nün kavuğu popülizmden ziyade sanatı ve özellikle tiyatroyu tercih eden sanatçılara verilir. asıl konu tiyatro başarısıdır yani. biraz da eleştirel mizah ön plana çıkarılır. yanılmıyorsam münir özkul bu kavuğun sahibini tanımlarken cesur ve kimseden korkmadan her konuda lafını esirgemeden söyleyebilmek tarzı bir şeyler de söylemişti. münir özkul da ferhan şensoy da tiyatro konusunda da diğer konularda da aşmış kişilerdir. rasim öztekin de çok hak ediyor diyemem ama kötü de değil sonuçta. fazla aday da yok. alttan yetişme durumu da pek yok.
zaten gençliğe ve geleceğe yön vermek de özellikle münir özkul'dan sonra daha da dillendirilen bir kriterdir. ferhan şensoy çok fazla ekran başında olmadığından pek bilinmiyor bu konuda ama özellikle tiyatro oyunlarında bu konuda da acayip işler yaptı. fakat münir özkul gibi herkese kucak açarcasına eserleri değil sadece kendine göre "kaliteli" olan kitleyi hedef aldı ki bunu doğru bulmuyorum. sonuçta bu tarz oyunlara gelenler genelde belli bir eğitime(bak öğretim demiyorum) sahip insanlar. iyiyi sivriltmek yerine kötüyü düzeltmek toplumsal olarak daha değerli. bu konuda mesela cem yılmaz hiçbir şey yapmadı. ha rasim öztekin yaptı mı derseniz benim gördüğüm kadarıyla o da yapmadı ama tiyatro oyunlarını da doğru düzgün takip etmedim açıkçası belki orada yapmıştır. zaten başlı başına cem yılmaz'a tiyatrocu bile diyemeyiz. aksine tiyatroyu unutturan unsurlardan biri.
https://www.youtube.com/watch?v=Wq61ch2lVe8