• 708
    kendisini çok seviyorum, yorumlarını da beğenirim. 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçından sonra yayın yaptığı vole youtube kanalında daha hemen açılışta mertens’in kırmızı kart görmesi gerektiğini söyledi. diğer yorumcular maçı yorumladı kısa maç yorumu için söz tekrar kendisine geldiğinde yayına yeni gelenler için tekrar söyleyelim galatasaray 10 kişi kalmalıydı dedi. bakın iki kere söz hakkı geldi henüz oyunla ilgili tek bir şey dememişken habire mertensin görmesi gerektiği kırmızı karttan bahsetti. kimse pozisyonu sormadı, konu oraya gelmedi. daha program yeni açılmış hayırdır abi?

    bu zamana kadar başka takımların görmesi gerektiği ve görmediği kartlar için bir yorumda bulundun mu? üstelik konuya gelinmemiş. yapılan, verilmeyen penaltılar, çıkmayan kartları hiç konuştun mu da habire döndüre döndüre galatasaray 10 kişi kalmalıydı diyorsun.

    hep biz objektifiz ayakları bunlar. öyle olunmaz o iş. sen başka takımlara olunca o zaman da konuş biz de samimiyetine inanalım.
  • 710
    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)

    maç sonu vole'deki programın başında iki kez söz verildiğinde 'mertens kırmızı kart görmeliydi, maç bundan bağımsız değerlendirelemez' şeklinde giriş yapan yorumcu. kendisini çok beğenirim ve realist yorumlarından dolayı görüşlerini ciddiye alırım. ancak genelde saha içini konuşan biri olarak bu yayında konuya hakem hatası konuşarak girmesi şaşırttı. diğer takımların maçlarını konuşurken de hakemi konuşuyor mu merak ediyorum.
  • 711
    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)

    “ mertens kırmızı kart görmeliydi” lafını daha ziyade “ bazı oyuncularımız fiziki ve mantal olarak çok yoruldu. kazanma hırslarıyla birleşince kartlık hırçın hareketler yapıyorlar. bu risk alınmamalı çünkü eksik kalırsak başka türlü, dezavantajlı bir oyun olur” şeklinde anladım. kısaca “ okan hoca, fizik ve kafa olarak yorgun oyuncuları dinlendir yoksa puanlar kaybederiz” diyor. yalnız mertens değil, kaan, barış, abdülkerim de yorgun ve hırçın.

    mertens’in hareketinin sarı kartlık olduğunu düşünmekle beraber söylediği ana fikre katılıyorum.
  • 712
    kendisinin 6 ekim 2024 tarhli yayındaki beyanını maçtaki mertens pozisyonundan önce gördüm.

    kendisini aşırı sever yıllarca da fikirlerine değer vererek takip ederim bu sebeple mertens pozisyonunu anlatışını duyunca immobilenin yumruklaması gibi bi pozisyon bekledim.

    lakin pozisyonu izledikten sonra gördüğüm bahsettiği pozisyonun maksimum sarı kart olacağı.

    evet mertens dirsek atıyo fakat kendisinin anlattığı gibi alakasız bir pozisyonda gidip rakibe dur yere dirsek falan atmıyor, gayet ikili mücadele içerisinde dirseğini biraz bilinçli olarak ve rakibe geleceğini bilerek kısaca sakınmadan açıyor. bu pozisyonda önemli olan husus garçekten ikili mücadele içerisind ekalıyor olması ve mertensin oraya dirsek atmak için gidip temasa giriyor olmaması. örnek verdiğim ve kıyasladığım ve kırmızı çıkmamış olan ancak bana göre kırmızı olan immobile pozisyonlarında immobile pozisyona direkt yumruk atmaya gidiyor mesela.

    bunun yanında bu yorumu bu kadar önceliklendirmesine her halükarda saygı duyuyorum, rakibinize yapıldığında beklentiniz ne olacaksa öyle yorumlayın şeklinde bir savunma ile fikrini belirtiyor çünkü. ancak aynı yorum ile galatasaray’ın herhangi bir rakibi böyle bir hareket yaptığında, ya da gaşataarayın rekabet ettiği bir takımın oyuncusu böyle bir hareket yaptığında benzer şekilde bu hareketi önceliklendirdiğini daha önce ben hatırlamıyorum. kendisinden naçizane ricam başka bir takımı eleştirirken maçın önüne almayacağı pozisyonları galatsaray futbolcusu yapınca da maçta olan diğer pozisyonların önüne almaması.

    yine aynı şekilde bugün iki farklı maçta neredeyse aynı pozisyonlar için verilen farklı penaltı kararları için de bir yorum kendisinden ayrıca rica ederdim eper bu kadar hakem konuşmaya başladıysa.
  • 713
    bu zamana kadar ne maçlarda ne pozisyonlardan sonra çıktığı programlarda hakem konuşmaktan imtina eden kişi her ne olduysa bu maçtan sonra hakemi dilinden düşürmüyor.

    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)

    hayır ne gördünüz de bu kadar eminsiniz kırmızı karttan. var’daki hakem yok diyor. sahadaki yok diyor. en az 2-3 tane eski hakem yok diyor. ama ılgaz bey kendinden çok emin. üstelik bu tarz tavırlar kendisinin üslübuna hiç uymadığı halde bu şekilde konuşuyor.

    objektif görünme amacı olduğunu zannetmiyorum. enteresan yorumlar yapmıştır.
  • 714
    vole programının açılışında ve devamında ısrarla mertens kırmızı görmeliydi o yüzden değerlendirmenin alemi yok dedi. gerçekten çok şaşırdım diğer yorumcuları da bağladı oradaki sanki en büyük otorite kendisi "diğerleri" de yancı gibi. kendisinden beklemezdim çok şaşırdım. eğer net kırmızı olsa var çağırırdı sen hiç gönlünü yorma paşam var protokolü de sana dert olmasın.
    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)
  • 715
    https://www.youtube.com/...?si=kQpa51yRt96He0aT

    serdar ali çelikler’le fenerbahçe maçlarını yorumlarken ve hakemin feneri ittirmesine rağmen serdar ali’nin ters algılarına iki kelam ettiği görülmemiş futbol yorumcusudur. hangi maçtı vs. hatırlamıyorum ama böyle sekansları izlediğimi hatırlıyorum. söz konusu mertens pozisyonu olunca yayın başlar başlamaz konuya giriyor. objektiflik ayağına yaptığını düşünüyorsa yanılıyor, objektiflikle alakası yok durumun. bir takımın veya tarafın eksi ya da artılarını söyleyebilirken mevzubahis diğer takım ya da taraf olunca kulağının üstüne yatmanın objektiflikle alakası yoktur. maalesef ilerleyen dönemlerde önüne sıkça koyulacaktır bu talihsiz yorumları.

    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)
  • 716
    kendisine ayıp edilen yorumcu ve kaliteli insan. ayrıca galatasaray sözlük yazarı. galatasaray puan kaybettiğinde maalesef karalar bağlayacak kadar, öfkeden stresten kızaracak kadar fanatiğim ama bana göre de mertens'in pozisyonu kırmızı karta daha yakın. çünkü dirsek çene kısmına oturuyor. bu pozisyon üzerinden ılgaz çınar'a üslupsuz şekilde yüklenmek çok ayıp. daha birkaç gün önce galatasaray aleyhinde yapılan algılara karşı da çok güzel konuşmuştu. şu futbol camiasında zirzop olmayan birkaç kişi var. onları da küstürmesek iyi ederiz.
  • 717
    6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı'nı yorumlamaya mertens'in kırmızı kart görmesi gerektiğini söyleyerek başlamış. bence son derece haklı çünkü maçı bu pozisyondan ayırarak yorumlamak hata olur. maçın henüz başı ve skor berabere iken görülecek bir kırmızı kart elbette ki bütün maçı etkileyecek bir olay. bu yüzden ilk olarak bu pozisyonu söylemesi mantıklı.

    ayrıca mertens'in bu hareketi bir yorgunluk ve bıkkınlık göstergesi. takımı yorumlarken mertens ve en az üç dört oyuncumuzun daha bu şekilde yorgun ve bıkkın olduğunu, buna bağlı olarak da sinirlerinin gergin olduğunu görmek gerekir.

    ılgaz çınar oldukça birikimli, mantıklı ve futbolu bilen bir yorumcu ve burada sözlükte de yazan saygıdeğer bir arkadaşımız. yorumuna bu şekilde başladı diye hemen linçlemek yanlış olur.
  • 719
    kasımpaşa maçından beri sözlüğe girmedim. kızgındım. belki kendisi de öyledir bilemem ama bunu yapamaz. biz bu kadar doğranıp rakipler bu kadar kollanırken hemfikir bile olunmayan bir pozisyonu sürekli öne çıkarması çok yanlış. üstelik güya hakem konuşmayan biri kendisi.

    barışa verilmeyen penaltıyı veya her hafta rakiplere verilen uyduruk penaltıları, verilmeyen nizami gollerimizi de aynı ısrarla söylediği zaman hak-haksızlık samimiyetine inanılabilir. yoksa üzerimizde oluşturulan haksız algıya katkıda bulunmaktan başka bir işe yaramadı yaptığı. (saç terbiyesizinin yanında oluşunu kendine nasıl yakıştırıyor, zaten hiç bilemiyorum)

    not: kırmızı olduğunu düşünmesi değil ki sorun. bu ısrarlı tavrı hakkımız yeniyorken göstermemesi.
  • 720
    kendisini severim, eleştirilmesi gerekeni eleştiren övülmesi gerekeni öven düzgün bir kişi olduğunu düşünüyorum. dünkü pozisyonda da haklılık payı var illaki ama umarım bazı galatasaray'lı yorumcular arasında yayılan bulaşıcı hastalık olan objektif yorumcu hallerine kendini kaptırmaz zira sonra eski güzel yorumculuklarından eser kalmıyor kendilerinde.
  • 721
    hiç eğmeden bükmeden gayet doğru konuştuğunu düşündüğüm galatasaraylı abimiz, sonuna kadar haklı olduğunu düşünüyorum.

    aynı pozisyonu bir fenerbahçe maçında jayden osterwolde icardi'ye yapsa yapsa şu an ne mhk, ne federasyon bırakmıştık. lütfen vicanlarımızla yüzleşelim bu senaryo gerçekleşse ne düşünürdünüz ?

    malesef mertens'in yaptığı büyük sorumsuzluktur. hangi maç olduğunu hatırlamıyorum ama sanırım geçen sene de ali sami yen'de oynanan bir maçta (sivasspor maçı sanırım ali şaşal vural a icardi'nin kapattığı köşeden attığı kafa golünün olduğu maç) böyle sorumsuzca adama dalması nedeniyle göreceği bir kırmızı kart yine es geçilmişti. hani hagi'nin uefa kupasında gördüğü kırmızı adams gibi biri tahrik eder anlarım da ortada tahrik unsuru dahi yokken bu işleri yapıyor mertens.

    bir şeyleri test etmek istiyor ama neyi test ediyor ben anlamıyorum. en büyük teorim üzerine binen fiziksel yük sebebiyle artık mental olarak bunu kaldıramaması.

    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı)
  • 722
    aynı düşünürüm ya da düşünmem kendisinin fikirlerine saygı duyuyorum. herkes senin benim baktığım pencereden bakmayabilir. programı izlememiş onlarca kişi gelip burada ahkam kesiyor.
    nerede fikri hür? nerede vicdanı hür?
    insanlara sen bunu bunu düşün, bunu bunu söyle demek bize yakışmaz. isteyen istediğini düşünür ve yorum yapar.
    senin düşündüğünü düşününce ılgaz abi, farklı düşününce voledeki yorumcu. yanlış.
  • 724
    (bkz: 6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçı) bahsi geçen maçtaki yorumun kendisinde değil yorumu yapma şeklinde büyük sıkıntı olan, klasik "tarafsız görünme" hastalığına yakalanmış yorumcu. umarım gerçekten hayatının her alanında bu kadar tarafsızdır ya da para için bu hastalığa yakalanmamıştır.
    gerçekten pozisyonun kırmızı kart olduğunu düşünüyorsa maç yorumunun içerisinde bunu belirtebilirdi. ama kendisinden neden iptal olduğu belirsiz golümüz ile verilmeyen penaltılarımızı da aynı samimiyet ve tarafsızlık ile belirmesini ya da söze hakemle başlıyorsa bunları da söylemesini beklerdim.
    ama sözlükte bile tarafsızlık kasacağım diye komikleşenleri görünce kendisi para için yine az bile yapıyor.
  • 727
    https://www.youtube.com/watch?v=tCUIRsLWiF0
    kendisinin herhangi bir kurum, kişi vb. karşısında zorunda kalacağı bir durum olacağına inanmıyorum. yukarıdaki videoda görüldüğü gibi aziz yıldırım'a karşı bile geri adım atmamış duruşundan vazgeçmemiştir.

    dün akşam gerçekleştirdiği yayını izlemedim ama bugüne kadar yapmadığı bir şeyi yapmış gibi duruyor. söylediği doğru mertens pozisyonu kırmızı ama tüm yayında bunu vurgulayarak maçı değerlendirmişse talihsiz olmuş. çünkü takımımızın eleştirilecek bir ton şeyi varken bu pozisyona takılmak gereksiz. dile getirip, notunu düştükten sonra ileride gerçekten baş ağrıtacak sorunlarımızı dile getirmiş olması daha sağlıklı ve faydalı olurdu.

    not: dediğim gibi yayını izlemedim yazılanlardan anladığım kadarıyla bunları yazıyorum yoksa kendisinin kişiliğine ve yorumculuğuna bakış açımı bugüne kadar başlığında yazdığım entrylerden rahatlıkla anlayabilirsiniz.
  • 728
    linç kültüründen payını alan güzel insan.

    ne demiş efendim mertens kırmızı görmeliymiş. e doğru zaten. mertens'e kızılacak yerde kendisi eleştiriliyor. yetmiyor galatasaraylılığının çeyreğini verse anca taraftar olacak kişilerce taraftarlığı sorgulanıyor... olacak iş değil artık gerçekten olacak iş değil.

    ya siz kendinizi ne zannediyorsunuz? olan buruk'a had bildirmeler, ılgaz çınar'a objektif olacağım diye galatasaraylılığının sorgusunu yapanlar... kimsiniz haketten nedir bu cesaret?

    şurada hepi topu 15-20 kişi var düzgün bir şeyler karalayan. onlar da ya artık yazmıyor ya da çekip gidiyor. neden acaba hiç merak edildi mi? yav 1 kırmızı çıkması lazımdı dedi diye neredeyse 40 yıllık bir taraftarı, kaldı ki futboldan çok iyi anlayan bir insanın niyetini sorguluyorsunuz?

    ulan millet burası antu'ya döndü derken haklıymış valla. bu nedir yav! maçı hatalı yorumlar eyvallah eleştirilir de doğruyu söyledi diye neredeyse hain ilan edilecek.

    oturduğunuz yerden sallamak kolay. kamera karşısında şu insanın söylediklerini söyleyecek g..tü olmayanlar kırmızı dedi diye kendilerince niyet okuyor. iyi o zaman yayına çıkmadan tek tek ne söyleyeceğini burada paylaşsın, icazet alsın sonra çıksın.

    edit: programa mertens diye başladıysa yüksek ihtimal o harekete çok kızmıştır. takımın bir yerinde ayı bağırırken durduk yere mertens gibi kaliteli ve tecrübeli birine yakışmayacak harekete içerlemiş. oyunda kaldığı süre boyunca da dirsekteki sorumsuz davranışlarını devam ettirdiği için objeltif taraftar olarak sinirlenmiş hepsi bu.
  • 730
    kendisini çok severim ve mertens pozisyonuna yaptığı "yorum" ise kendisini bağlar.

    fakat benim bakış açım bu şekilde hakemden konuşmaya başlanacaksa o zaman açık bırakmadan maçta barış'a yapılan penaltıyı, son dakika da hakemin vermediği faul nedeniyle neredeyse yiyeceğimiz golü, balkovec'in kendisini attığı pozisyondaki sarı kartı, hakemin her yere düşen alanyasporlu için istisnasız düdük çalmasına, muslera'yı sakinleştirmek yerine halen daha kışkırtmasına da değinmeliydi.

    benim tasarrufum bu şekilde olurdu. yoksa fikrini beyan etti diye kimse eleştirilmez. ılgaz'ı da yıllardır bu mecralarda izleriz. sözlükten biri olması da bizi gururlandırıyor. olaylara objektif bakış açısı ile bakması da gerçekten cesaret gerektiriyor. kendisini takdir ediyorum. fakat bu dönem öyle bir dönem ki her söylediğinizi silah olarak kullanıyorlar. neredeyse mahalle maçlarında eskiden olduğu gibi " adamın gol dedi" cümlesine kadar gitti bu iş.

    yarın bu pozisyonda "kırmızı kart" dediği için alkış tutanlar, onların maçında "kırmızı kart" dediği için demediklerini bırakmayacaklar. dediğim gibi fikrini beyan etmekte herkes özgürdür. kendisi de bunu yapmış. bunun için kimse kendisine kızamaz.
  • 731
    6 ekim 2024 galatasaray alanyaspor maçını konuştukları programda hızını alamayıp "galatasaray açıklama yaparak lehimize hatalı karar verildi ve bu yüzden mertens'i biz oynatmıyoruz demeli" demiştir. önce kulaklarıma inanamadım, sonra da ılgaz çınar'ın aslında takımın düşen savunması görerek mertens'i kadrodan çıkarmanın yolunu yaptığını fark ettim.

    böylece hem etik üstünlük bizde olacak hem de mertens'i iki üç maç dinlendirip sahada da etkili olacağız.
    win win yani. helal sana ılgaz abi, şeytanın aklına gelmez.*
  • 732
    daha 2 ay once bu sezonun basinda oynadigimiz super kupa macinda, aslinda fena da baslamadigimiz ikinci yarinin hemen basinda skor 1-0 iken immobile baris alper'e kasten ve intikam amacli oldugu ayan beyan belliyken yumruk atti ve kirmizi gormedi. butun kameralar cekti, mac sonu taraftar videosundan falan gormedik detayini yani, var'in uyarmamasi cok cok saibeli bir durumdu ama kart cikmadi. macin nereye gittigi malum sonrasinda, bizim icin tarihi bir hezimet oldu, kupa rakibimizin muzesine gitti, bize etkileri de agir oldu. belki o moral bozuklugu young boys maclarini etkiledi, bazi oyuncularin hocayla arasinin acilmasina sebep oldu, ayrilmalarina kadar gitti, kadro planlamamizi degistirdi, maddi etkileri oldu, diger yandan rakibimizin de batak haldeyken kapadigi gecen seneden sonra ciddi bir moral kazanmasini sagladi. besiktas taraftari ve medyasi da bu olayi hem dovduk hem yendik seklinde yorumlayip gecti. butun bu kelebek etkilerini "kirmizi karttan bagimsiz" degerlendirmek zorunda kaldik, ne o hakeme ne var hakemine ne federasyona herhangi bir etkimiz de olmadi. bu sadece bir guncel ornekken ve boyle bir futbol ortaminda mucadele ediyorken, ben cok saygi duydugum ve galatasarayli olmasindan da cok mutlu oldugum ilgac cinar'in yorumunu dogru bulmadim acikcasi. kaldi ki pozisyon cok net bir kirmizi kart da degil, eyvallah rakibimiz bunu bize yapmis olsa kizardik elbette ve bekleyebilirdik, ama daha 2 hafta once paok macinda benzer diyebilecegimiz bir ikili mucadelede mertens'e dirsek gelmisti, yabanci hakem ve var da buna bir sey calmadi. bu baglamdan dusununce de kirmizi degil denebilir, zaten ligimizdeki hakemlerin bize iyi niyet gosterecegini pek sanmiyorum, kacirmazlardi bu firsati cok net olsa.

    bu yorumuyla tepki yemesi bana dogal geldi acikcasi. bunu linc olarak gormek asil sorun bence, belki ilgaz cinar bu yorumlardan rahatsiz olmamistir, ama savunan insanlarin savunma sekli daha irrite edici. kimsenin hakaret ettigini gormuyorum, ama degisik bir reflekse girilmis hemen, buna gerek yok. icinde bulundugumuz futbol ortamindan cok rahatsiziz hepimiz, herhangi bir unsuruna guven duymuyoruz, kendi yonetimimiz dahil. galatasaray yapisi geregi hakeme, federasyona veya bir dis unsura bahane bulmaz, bundan da vazgecmeyelim elbette. basta verdigim ornekte oldugu gibi o cikmayan kirmiziya takili kalmadik, konusmadik ve kendi hatalarimiza odaklandik ve bizim icin dogru olani yaptik. lehimize bir hata olduysa da bunu boyle bir ortamda konusmanin manasi yok, bunu hakedecek bir rekabet yok cunku, demek istedigim bu.
App Store'dan indirin Google Play'den alın