10
2000'li yılların başında arkadaşlarla kafelerde toplanıp oynamaya başladığım, 2008 yılından itibaren 1.6 sürümüyle sayısız online-offline turnuvaya katılarak oynamaya devam ettiğim, 2013 yılından 2023 yılının ağustos ayına kadar global offensive sürümünü düzenli oynayıp, turnuvalarına katıldığım canım oyunun yeni versiyonu.
yaklaşık 4 haftadır yeni sürüm olan counter-strike 2'yi oynamaktayım. ne yazık ki oyunun şu anki hali pek iç açıcı değil. oynadığım sistem gayet yeterli ve yüksek fps (250-400 fps civarı) almaktayım. fakat oyun akıcılık ve optimizasyon olarak maalesef çok kötü durumda. bir espor oyunu olarak değerlendirecek olursak grafikler, çevre kaplamaları vs. bunlardan önce oyunun akıcı ve stabil olması çok daha fazla önem arz ediyor ve şuan counter-strike 2 için bu durum hiç de iyi görünmüyor. eski sürümü olan global offensive'de sunucularına sağladığı 64 tickrate yenileme hızının oldukça eleştirilmesi ve oyunu kötü etkilemesi sebebiyle yeni oyunda bu sistemi kaldırarak daha iyi olduğunu iddia ettikleri sub-tick sistemini getirmeleri ise başka bir eleştiri konusu. oyun dosyalarını inceleyen yazılımcıların ortaya çıkarttıklarına göre aslında global offensive oyununda kullandıkları 64 tickrate yenileme hızının değişmiş bir versiyonu olan 64 hz yenileme hızına sahip bir subtick sistemi olduğu anlaşıldı. global offensive oyununu rekabetçi şekilde oynamak isteyen oyuncular için farklı platformlar üzerinden (faceit, esea gibi platformlar), platformun sağladığı 128 tickrate yenileme hızında sunucular ile oldukça akıcı ve stabil şekilde oynamak mümkündü. fakat yeni oyunda, oyunun yapımcı firması bu platformlara da kısıtlama getirerek, bu platformlardaki sunucuları da 64 hz yenileme hızına sınırladı.
açıkçası hali hazırda piyasaya iyi bir giriş yapmış, büyük bir topluluğa ulaşmış ve resmi bütün sunucuları 128 tickrate yenileme hızına sahip bir başka espor oyunu olan valorant gibi bir rakibi varken, counter strike 2'yi bu haliyle piyasaya sürmek biraz riskli duruyor. tüm bu sıkıntılarına rağmen counter strike topluluğu oyuna sahip çıkıyor ve oynamaya devam ediyor, ancak oyundaki bu sorunlar giderilmezse yaklaşık çeyrek asırlık oyun tarihin tozlu raflarında unutulmaya yüz tutacak bir oyun olacak gibi duruyor.
fps: "frames per second" yani türkçesi saniyede ekrana aktarılan kare/görüntü.
tickrate: bir sunucunun saniyede yenileme hızı, frekansı.
yaklaşık 4 haftadır yeni sürüm olan counter-strike 2'yi oynamaktayım. ne yazık ki oyunun şu anki hali pek iç açıcı değil. oynadığım sistem gayet yeterli ve yüksek fps (250-400 fps civarı) almaktayım. fakat oyun akıcılık ve optimizasyon olarak maalesef çok kötü durumda. bir espor oyunu olarak değerlendirecek olursak grafikler, çevre kaplamaları vs. bunlardan önce oyunun akıcı ve stabil olması çok daha fazla önem arz ediyor ve şuan counter-strike 2 için bu durum hiç de iyi görünmüyor. eski sürümü olan global offensive'de sunucularına sağladığı 64 tickrate yenileme hızının oldukça eleştirilmesi ve oyunu kötü etkilemesi sebebiyle yeni oyunda bu sistemi kaldırarak daha iyi olduğunu iddia ettikleri sub-tick sistemini getirmeleri ise başka bir eleştiri konusu. oyun dosyalarını inceleyen yazılımcıların ortaya çıkarttıklarına göre aslında global offensive oyununda kullandıkları 64 tickrate yenileme hızının değişmiş bir versiyonu olan 64 hz yenileme hızına sahip bir subtick sistemi olduğu anlaşıldı. global offensive oyununu rekabetçi şekilde oynamak isteyen oyuncular için farklı platformlar üzerinden (faceit, esea gibi platformlar), platformun sağladığı 128 tickrate yenileme hızında sunucular ile oldukça akıcı ve stabil şekilde oynamak mümkündü. fakat yeni oyunda, oyunun yapımcı firması bu platformlara da kısıtlama getirerek, bu platformlardaki sunucuları da 64 hz yenileme hızına sınırladı.
açıkçası hali hazırda piyasaya iyi bir giriş yapmış, büyük bir topluluğa ulaşmış ve resmi bütün sunucuları 128 tickrate yenileme hızına sahip bir başka espor oyunu olan valorant gibi bir rakibi varken, counter strike 2'yi bu haliyle piyasaya sürmek biraz riskli duruyor. tüm bu sıkıntılarına rağmen counter strike topluluğu oyuna sahip çıkıyor ve oynamaya devam ediyor, ancak oyundaki bu sorunlar giderilmezse yaklaşık çeyrek asırlık oyun tarihin tozlu raflarında unutulmaya yüz tutacak bir oyun olacak gibi duruyor.
fps: "frames per second" yani türkçesi saniyede ekrana aktarılan kare/görüntü.
tickrate: bir sunucunun saniyede yenileme hızı, frekansı.