2
--- alıntı ---
birçok yeri dolaştık ve daha sonra, nihayet bahçekapı’daki şişman yanko’nun dükkanına gittik. orada bulunan zarif iki yünlü kumaşa tesadüf ettik. biri vişne rengine çalan koyu tatlı bir kırmızı, diğeri de içinde turuncudan izler taşıyan tok bir sarı. tezgahtar bir el hareketi ile kumaşların dalalarını birleştirdi. bir saka kuşunun başı ile kanadının yarattığı renk güzelliğine benzer bir parlaklık hasıl oldu. ateşin içindeki renk oyunlarını görür gibi olduk. sarı ve kırmızı alevinin takımımız üzerinde parıldamasını tasavvur ediyor ve bizi derhal galibiyetten galibiyete götüreceğini tahayyül ediyorduk. nitekim de öyle oldu.
--- alıntı ---
ali sami yen günümüzde de kullandığımız renklerimizin nasıl seçildiğini anlatıyor. kulüp ilk olarak kırmızı-beyaz renklerini benimsemiş, daha sonra sarı-siyaha döndürülmüş, en sonda sarı-kırmızı kullanılmaya başlanmıştır.
birçok yeri dolaştık ve daha sonra, nihayet bahçekapı’daki şişman yanko’nun dükkanına gittik. orada bulunan zarif iki yünlü kumaşa tesadüf ettik. biri vişne rengine çalan koyu tatlı bir kırmızı, diğeri de içinde turuncudan izler taşıyan tok bir sarı. tezgahtar bir el hareketi ile kumaşların dalalarını birleştirdi. bir saka kuşunun başı ile kanadının yarattığı renk güzelliğine benzer bir parlaklık hasıl oldu. ateşin içindeki renk oyunlarını görür gibi olduk. sarı ve kırmızı alevinin takımımız üzerinde parıldamasını tasavvur ediyor ve bizi derhal galibiyetten galibiyete götüreceğini tahayyül ediyorduk. nitekim de öyle oldu.
--- alıntı ---
ali sami yen günümüzde de kullandığımız renklerimizin nasıl seçildiğini anlatıyor. kulüp ilk olarak kırmızı-beyaz renklerini benimsemiş, daha sonra sarı-siyaha döndürülmüş, en sonda sarı-kırmızı kullanılmaya başlanmıştır.