• 202
    --- alıntı ---

    "teröre şehitler verdiğimiz şu zamanlarda teröristleri andıran o sakallar hoş olmuyor. hem madem bu kadar dinine bağlı birisin neden rakibine tokat atıyorsun?"

    --- alıntı ---

    şayet bunları gerçekten söylemişse aykut demir'in yerinde olsam mahkemeye veririm. aykut denen oyuncuyu ben de sempatik bulmuyorum, egemen korkmazgiller familyasından. ancak, hiçbir alakası olmamasına rağmen şehit haberlerini kullanıp ''teröristleri andıran o sakallar'' yorumu kabul edilebilir bir şey değil. bu tür adamlar yüzünden ben sakalımı kesmiyorum. normalde en fazla 2 numara uzunluğunda bırakırım ancak bir defa uzatayım biraz dedim baktım çevreden bu kafada sesler yükseliyor. ingiltere'de yaşamama rağmen sözde müslüman olan çevrem böylesine saçma yorumlarda bulunuyordu. inat değil mi dedim uzattım istemeye istemeye. hala da uzatıyorum. bu tiple işe almazlar, kes öyle git dediler. dedim ki burası türkiye değil, insanların kafasının dışı ile değil daha çok içi ile ilgileniyorlar. işe alındım. hala uzatıyorum. neyse ki uzun sakal batıda da moda haline geldi de her sakallıyı terörist sanmıyorlar. elin yabancısı bile bu konuda daha özgürlükçü bakabiliyorken bizim zengin, okumuş, sözde modern adamlarımız böylesine bağnaz yorumlarda bulunabiliyor.

    bu tür adamlara ne diyoruz beyler? cihangir çomarı mı? beşiktaş çomarı mı?

    edit: insanların algısını sikeyim. evet. insanların algısını sikeyim. insanlar kafalarında teröristleri esmer ve uzun sakallı olarak algılıyorlarsa bu benim uzun sakal bırakmama engel değildir. yarın birgün insanların algısı değişip de sarışın mavi gözlüler terörist olarak görüldüğü bir dünya olduğunda ne yapacaksınız, sarışın ve mavi gözlüleri dışlayacak mısınız? ruanda aklıma geldi şimdi. hutularla tutsiler birbirini satırlarla doğrarken birbirlerini ayırt etmek için kafa yapılarına bakarlarmış. konumuza dönecek olursak, bu algıyı yaratan kim? ben insanların algısına göre mi saçıma sakalıma şekil vereceğim? kuzey kore mi lan burası? tam olarak tepkim de buna işte. bu insanlar var oldukça ben sakalımı uzatmaya çalışacağım. sırf sakalı uzun diye terörist de. oh. bunu savunanlar da ''ımı tırırıst dımımış ındırıyır dımış'' diye savunsun. yok bir de deseydi. bu yeterli değil mi? sonra benim özgürlüğüm kısıtlanıyor diye cıyak cıyak meydanlarda bağır. ufacık bir meselede bile gerçek yüzünüzü nasıl da hemen belli ediyorsunuz. daha adamın sakalına tahammül edemiyorsunuz, sakal üzerinden bir sonuca varıp adamı işid sempatizanı, siyasal islamcı ilan ediyorsunuz.
  • 204
    terörist dememiş, teroristi andıran demiş. şimdi dışardan birine, hadi birak dışarı bizden birine isidli birini çiz desen kiravatli bir terörist mi çizecek. maalesef sen istesen de istemesen de durum bu. musluman teroristi diyince insanların aklına gelen durum bu maalesef. müslüman mı ajan mi o da tartışılır da konumuz o değil.
    pkkli bir terorist ciz deseler sarı saçlı ya da yakışıklı birini cizmezsin değil mi? çizeceğin profil aşağı yukarı bellidir.kaya çilingiroğlu'na bok atmadan önce insanların bu algısı neden oluştu kim oluşturdu onları incelemek lazım. yoksa aykut'un saçından sakalından banane bize ne?

    edit: bu arada paralel olayından sonra insanların çoğu bıyıklarını kesti. neden acaba? işte bunlar hep algı.
  • 205
    telegol'de izlerdim kendisini. geyikti, gerisini bilmem. futbol sohbetini kaya'dan dinleyeyim demem yani.

    şimdi, aykut demir'in sakalları hakkında yaptığı yorumlara bir bakalım.
    insanların özgürlüğü, kişinin istediği gibi yaşaması muazzam bir "masal"dır. sürekli okunur, biz de güzelce dinleriz. arkadaşlar, saat 10'dan sonra içki alamadığınız bir ülkedesiniz. veya çocuğunuza dini eğitim alması için bir vakıf, yer bulsanız gözünüz arkada kalmadan güvenemeyeceğiniz bir ülkedesiniz. iki uç örnek verdim. bu sadece bizim ülkemiz. hani diğer ülkelerde mesela 12'de de gider içkini içersin. ama mesela o ülkede de x noktasında içemezsin der. veya çocuğun dini eğitimi alır. ama başka bir konuda sıkıntı yaşar. her istediğimizi alamayız, ve özgür değiliz. hatta, özgür iradenin bile "tartışıldığı" bir dönemdeyiz. http://www.evrimagaci.org/fotograf/73/3423 buyrun inceleyin.

    yani, özgürlük güzel bir masaldır. yasalar var baba, özgürüm diye yasaları aşabiliyor musun mesela? herkesin özgürlük tanımı farklı. o yüzden özgürüm demek, manasız. yapılan her tanım manasızdır gerçi. anarşist bir dünyada değilsek, özgürüm demek biraz saçma geliyor. hadi beyaz saray'a çıplak girip duvarlara adalet mülkün temelidir yaz bakayım. *

    neyse, özgür olmadığımız gibi, bazı kalıplara sahip bir dünyadayız.
    sokaktan 10 kişiye "teröre müslümanlığı alet eden" terörist çiz desen, hepsinin ortak noktası sakal olurdu. mesela aynı 10 kişiye iş adamı çiz desen, hepsi gömlekte giydirirdi. 10 tane gence hippi çiz desen, yine üç aşağı beş yukarı aynı şeyler çıkardı.

    o yüzden, kaya'nın yaptığı yorum çarmıha germelik bir yorum değildir. ve evet, birisi birisine yani o sakallar ne diyebilir. hatta terörist sakalına benzemiş de diyebilir. ancak yasalar gereği, terörist sakalı bırakmışsın, teröristsin sen diyemez. cezası vardır. bakın burada da özgürlük illüzyonuna, özgürlük tanımına, x kişinin özgürlük tanımının y kişisinin özgürlük tanımıyla alakasız olmamasına, tanımların ve yasaların yarattığı karmaşıklığa geldik.

    şöyle bakalım olaya, bu olaydan sonra kimse yaralandı mı? aykut kalben yaralandıysa, açıp kaya abi niye böyle dedin çok kalbim kırıldı diyebilir. ha aykut böyle biri mi? hiç sanmıyorum. kaya ters cevap mı verdi ama? dava açarsın. yasalar böyle diyor üç aşağı beş yukarı.

    "teröre şehitler verdiğimiz şu zamanlarda teröristleri andıran o sakallar hoş olmuyor. hem madem bu kadar dinine bağlı birisin neden rakibine tokat atıyorsun?" söylediği şey tam olarak bu sanırım.

    o sakallar hoş olmuyor demiş. bunlar sakallı, bunlar terörist, bunlar ışid mensubu dememiş.
    ha şu da var, kaya sana ne abicim? bıraksın sakalını, girsin tarikatına veya cemaatine. birilerine zarar vermediği sürece istediğini yapsın.

    ama şu laftan dolayı da kaya'yı yerden yere vurmak manasız. siz de yarın kaya'ya hayırdır beatles'ın kayıp üyesi misin o nasıl saç diyebilirsiniz.
    beatles ile ışid bir mi demeyin, insanların kimi nasıl tanımladığını bilemezsiniz. ki, popüler müzik gruplarının veya sanatçıların da "dinsel" bir etki ettiği, hatta yeniçağ dinsel pratiklerine konu oldukları çok görülmüştür.
  • 206
    kendisine sallayan yazarlar normal uzatılan sakal, sünnet sakalı, tarikatçı sakalı vs gibi sakal türleri arasındaki ayrımları yapabiliyorlardır umarım. mesela komünüstin de bıyığı vardır ülkücünün de cemaatçinin de ama üçünün de bıyığı birbirine benzemez ve üçünü de bıyığından tanırım.

    tarikata katıldığını açıklayan ve tarikatçı sakalı bırakan bir oyuncuya sakalı nedeniyle eleştiri yöneltmiş. çünkü cihadçı işidcilerde de var aynı sakal. dahası bu tarikatların çoğundan işide ciddi anlamda destek, destek yoksa da sempati var.

    sakallarına laf ettiği adam portekizli meireles, beşiktaşlı olcay şahan, ayı volkan, kıristiyano yasin, rızık hamit vs değil. kız arkadaşım yok, öyle şeylerle uğraşmam, dizi izlemem gezmem diyen bir tarikatçı maganda olan aykut. dış görünüşüyle yargılıyor demek biraz ağır bi ifade olur o yüzden.
  • 207
    sene 2016 olmuş hala milletin saçıyla sakalıyla uğraşan tiptir kendisi. aykut demir'i zerre sevmem nefret ederim ama sakal bırakan milyonlarca insan var teröristleri andıran ne demek? amerika'da koltuk altı traşı yapan erkeklere karşı gay algısı vardır aynı kendisinin kafası adam bilgiye sahip değil ki sünnet yavrum sünnet yani bir dinin inanışı ve yaşayışı bu. top sakallıysa öğretim üyesi o zaman herkes bizim manav top sakalından utanmadan hıyar satıyor var mı böyle kafa.
  • 212
    ekranlarda en çok beğendiğim 2-3 futbol yorumcusundan bir tanesi, belki 1.si. bugün oynana 3 aralık 2016 fenerbahçe beşiktaş maçı için maçtan önce trt sporda "masadaki kimseye katılmıyorum. beşiktaş hiç iyi futbol oynamıyor, her bölgesi de alarm veriyor. bugün dirençli fener karşısında gözükecek zaten" gibisinden bir şeyler söyledi. maçın henüz 65. dakikasındayız, dediği gibi de oluyor. ancak benim onu asıl sevme nedenim futbol bilgisi, görüşü, tahmini değil.

    bu adamı bu camiada adam yapan özelliği* hiç kimseye eyvallahı olmamasıdır. ne yerli sevicidir ne yabancı hayranı. medyanın neredeyse tamamı "ulan biz bununla yüz yüze bakacağız, ayıp olmasın" diye düşünüp yerlileri sıvarken kaya çilingiroğlu ortada görüneni çatır çatır söylüyor. hepsinin yüzüne yüzüne, bağıra bağıra. bu durum* büyük ihtimal ile maddi özgürlüğü sayesinde ortaya çıkıyor. ama bu iş sadece zenginlik ile değil bence. nice zengin yorumcular toz kondurmamaya devam ederken uğur meleke gibi geçimi yorumculuk olan adamlar çatır çatır doğruları konuşabiliyor.

    kısacası seviliyorsun kaya bey. böyle devam.
  • 213
    --- alıntı ---
    hakem nasıl olur da n. de jong'a sarı kart göstermez. allah aşkına bir izleyin adamı.

    kaya çilingiroğlu-trt spor
    --- alıntı ---

    bu beyanlar üzerine trt spor n. de jong'un bütün pozisyonlarını gösterdi ve tamamının temiz olduğu ortaya çıktı fakat kaya çilingiroğlu sesini kesti.

    yani kaya çilingiroğlu bu sezon delikanlılığı askıya almış maalesef. aklınca konjonktüre uymuş, yalan yalnış her türlü bahaneyle galatasaray'ı gömmeye çalışıyor.

    fiko'dan emir mi almış diyeceğim de içim kaldırmıyor.

    (bkz: 14 ocak 2017 galatasaray konyaspor maçı)
  • 217
    saçma sapan konuşurken, birilerini eleştirirken kullandığı argümanlar tam bu ülkenin çomarları gibi.
    şenol güneş'in bursaspor'un hocası iken enes'i oynatmadığını ve enes'in hollanda'da gol krallığına oynadığını söyledi.
    enes'in 97 doğumlu olduğunu gencecik bir futbolcu olduğunu bilmiyordur eminim. çünkü kendisi 26 yaşındaki adamlara genç diyen kafalardan.
    o zaman asıl suçlu ertuğrul sağlam'dır bu mantıkla. kendisi 2009 yılında enes'i ilk 11 oynatmalı idi 12-13 yaşında.
    yani bu tarz salak-saçma adamların hiç bir eleştirisi ciddiye alınmaz.
App Store'dan indirin Google Play'den alın