her kesim tarafından çok sevilen bir film serisinin tek kıl yönüdür. ama hababam sınıfı giriştikleri her işin boka sarması nedeniyle fenere layıktır. ormana giderler çile çekerler, maça giderler yakalanırlar, bilicasız tünel kazarlar mahmut hoca'nın ofisine çıkarlar, kız tavlamaya çalışırlar taksim'de pişti olurlar, olmayan bilgi yarışması şampiyonluğuna sevinirler...
28
bir baltaya sap olamayanların ortak tercihi.
29
her zaman olduğu için o zaman da popülizmin sinemaya olan etkisidir. öyle ki bazı kemal sunal filmlerinde takım adları "salatasaray-yenerbahçe" olarak değiştirilmiştir. aslında hakaret içermesine rağmen ortalık ayağa kalkmamıştır zira o dönemler taraftar açısında fenerbahçe'nin ciddi bir üstünlüğü söz konusuymuş. herşeye rağmen hababam sınıfı serisinin taraftar ayırtetmeksizin bu kadar sevilmesinin sebebi filmlerdeki fenerbahçeli öğrencilerin şimdiki nesil gibi iğrençleşmemiş olmasındandır. öyle ki oradaki fenerbahçeliler okuldan kaçıp gittikleri trabzonspor maçında sonra "ah trabzon yaktın bizi, şu takıma bir türlü şansımız tutmuyor" diye yakınıyorken, günümüzde kaybettikleri maçlardan sonra tüm iletişim yollarını kullanarak ağlamadıkları görülmemiştir. illa biri bir bok yaptı da öyle yenildi çünkü fenerbahçe yenilemez yeaa.
30
aynı kaderi yaşayan kafa denkleri ve meslektaşları;
senaryo yazarıyla (rıfat ılgaz) ya da yönetmeniyle alakalıdır.
deli misiniz olm ? yemişim fenerini, izleyin işte lan mis gibi film.
önce güldüm, sora bastım 10'u.
32
yenil nesil hababam sınıfı filmlerinde de devam eden, ceyhun yılmaz ve mehmet ali alabora gibi hasta galatasaraylıların fenerbahçe forması giyip tezahürat yapmasına sebep olan şey.
60 ve 70'li yıllarda doğan çocuklar üzerinde büyük etkisi olmuştur. rahmetli usta yönetmen ertem eğilmez'in fenerbahçe'ye çok büyük faydası olmuştur. 2000 lerde çekilen son seri filmleri oğlu ferdi eğilmez çekmiş galatasaray'lı murat akdilek filmlerin yapımcısı olmuştur.
35
yazarın (rıfat ilgaz) yarattığı karakterlerle fenerbahce'nin ayni paralellikte olduğu görulmektedir. bu sebebten "hababam sınıfının"fenerli olmasi tabidir. zira,sinifta kopya cekmek,hirsizlik,saygisizlik,yalan-dolan gibi eylemlere ve sıfatlara övünülerek sahip çıkınılır.
sınıfça pek zeki olmamalarından ötürü şaşırılmaması gereken hede.
42
hababam sinifi, sinavlarda ve hatta katildiklari bilgi yarismalarinda hile, hurda, sike ve saibenin binbir turunu sergileyen; o bilgi yarismasina hakkiyla katilmasi gereken sinifin yerine tehdit ve zor kullanarak kendilerini sokan emek hirsizlarini iceren; aralarina sonradan katilan saf ve namuslu ogrencinin ayagini kaydirmak icin elinden geleni ardina koymayan ve bununla yetinmeyip onun yemegine bile goz koyup rizkini calan; iki uc kiz icin birbirine tekme tokat girebilecek, en yakin arkadasina bile ihanet edebilecek karaktersizlerin prim yaptigi; gariban ilk ogretim ogrencilerine yardim diye pornografik icerikli resim ve dergiler gondererek kendilerince eglendiklerini sanan serefsizleri barindiran; 70 kusur yasinda, gorme ve isitme yetilerini kismen kaybetmis hocalarinin bu kusurlariyla dalga gecmekte sakinca gormeyen; rahmetli kemal sunal'in canlandirdigi saban karakterini cikardiginiz zaman komik bile olmayan (ki kemal sunal'in oynamadigi devam filmlerinin ne kadar rezil oldugu da ortadadir); yillarca okumasina ragmen bir baltaya sap olamayan ve sadece baba parasi yiyen zuppelerden olusan it, kopuk, ve hayvan surusudur.
tanim: zerre rahatsizlik duyulmamasi gereken bir durum.
43
domdom'un fenerli olmasına beni kimse inandıramaz.
44
senaristinin eseridir.
45
hababam sınıfının aslen sosyalist bir düşünceyle yazıldığını duymuştum. ve bu yüzden herkesin tek tip olması durumundan dolayı tüm sınıfın fenerbahçeli olacak şekilde senaryoya eklendiğini düşünüyorum. (tabi o yıllarda fenerbahçenin önde olması da bunun etkisi)
46
neticede kopya çekmeden sınıfını geçemeyen haşere zengin öğrenciler. bırakın anılarımızı kirletmesin bu yeni nesil pislikler.
47
her sene her derste kopya çekip bir türlü dersleri geçemeyen, normal bir öğrencinin yapmaması gereken bütün haylazlıkları yapan, özünde iyi ama topluma pek faydası bulunmayan insan topluluğu. şikeyi şaibeyi kendine meslek edinmiş bir kulübün tam da örnek alması gereken hayali karakterlerdir. *
16 mart 2014 fenerbahçe kayseri erciyesspor maçında da bununla özdeşleşen hareketler sergilediler.
açıkçası çok güzel karşıladım. başka zamanda sporda şiddeti tırmandırmayalım der dururuz. şu gol sevinci poz olayı ve bu son zamanların en iyi olaylarından.
49
bence hoş olan durumdur. hababam sınıfı hastası olarak söyleyebilirim ki bir hevesle maça kaçıp trabzona yenilmeleri beni her defasında güldürür. bir de galatasaray'lı ve fenerbahçe'lilerin stadda bir arada izledikleri derbi var. mahmut hoca'nın gelip yakaladığı. güzel enstantaneler bunlar.