• 62
    rıfat ılgaz'ın eserinde olmayan; ancak sinema uyarlamasında yönetmeni ertem eğilmez tarafından fenerbahçeli yapılması sonrası ortaya çıkan durumdur.

    ertem eğilmez'in oğlu ferdi eğilmez fenerbahçe dergisine bu durum ile ilgili şu açıklamayı yapmış:

    --- alıntı ---
    ferdi eğilmez, hababam sınıfı’nın neden fenerbahçeli olduğuna dair kendisine yöneltilen soruya, “sinemadaki fenerbahçe gerçeği, türkiye’nin gerçeğidir. fenerbahçe sinemaya değil, türkiye’ye özeldir” cevabını verdi.

    --- alıntı ---
    https://www.fanatik.com.tr/...-fenerbahceli-245420

    aslında fenerbahçelilerin şimdilerde de büyüklükleriyle ilgili yaptıkları açıklamalara paralel bir eylem olmuş gibi görünüyor bu durum. fenerbahçe büyüklüğü kupalarla ölçülemez fenerbahçe büyüklüğü başka bir büyüklüktür.*

    bir dönem sinemamızda filmi çekenlerin fenerbahçeli egolarını tatmin etmek için filmleri çekerlerken yaygın olarak fenerbahçeli karakterleri ekrana yansıttıklarını görürdük (ayrıca fenerli nüfusunun çokluğu ile de taraftarları filme çekme çabasıdır bu aynı zamanda). sonra da beşiktaş gelirdi. kabul edelim ki o zamanlarda daha çok taraftara sahiptiler. yönetmenin karakterleri fenerbahçeli yapması da olağan bir durumdur.

    bunu bilmeden önce fenerbahçeliler başta olmak üzere taraftarlığı ve bunları tutan kişileri boş göstermek için bir eleştiri olduğunu düşünürdüm. rıfat ılgaz'ın bu kitabı yazarken eğitim sistemine bir eleştiri getirmek için böyle bir hikayeyi yarattığını okumuştum bir yerde. buna paralel olarak da boş eğitim sistemi eleştirisine fenerbahçe üzerinden de boş bir taraftarlık olgusunu eklediğini sanmıştım. ama değilmiş. orijinalinde hababam fenerli değilmiş. ertem eğilmez fenerli yapmış.