• 25948
    kredisi bir sene iki sene falan değil dilediği kadardır. o zaten fayda sağlayamayacağını veya hatalı olduğunu düşündüğünde bırakacak kadar galatasaraylı, konuşmaya gerek yok.

    sezonun *pandemi sonrası bölümünü görünce zaten ilk devredeki puan kayıplarını falan da unuttum.

    şu döneme kafa kafaya girsek de bu ortamda bizi daha travmatik şekilde devre dışı bırakırlar daha da yıpranırmışız.

    neyse hocam lütfen 2011-2012'de yaptığımızı yapalım ve miadını dolduran şu kadroyu yenileyelim.

    bam bam oynayacak bir takım ve oyun planı kur lütfen.

    burası türkiye.
    al pivot santrforunu, arkasına koy hayvan gibi orta saha, orta yapmayı bilen bekler ve kanatlar, bitti gitti işte.

    (bkz: sebep a benim sebep b fatih terim/#2923641)
  • 25949
    hocam sözlüğümüzü çok uzun zaman okudum, ama senin için öyle haksız eleştiriler yapıldı ki dayanamayıp bende yazar olmalıyım, kendi fikrimi beyan etmeliyim diyerek bu sözlüğe başladım. burayı çok seviyorum, ama bunda da galatasarayımızı çok sevmemde ki kadar payın var. nasıl mı?

    buradaki yaşı bana yakın olan arkadaşların bütün gururlandığı anılarda sen varsın. büyük maçlarda, fenerin sahasında kupa almamızda, real madridi asy de titretirken sen vardın. uefa kupamızda sen vardın. tek maçta büyük sevinçler yaşamayı seven bir camia değiliz kupalara alışığız ki bunu da sen alıştırdın bize; yinede yıllar sonra feneri sahasında yenmemizde sen vardın, totem yapıp o soğukta karanlık bir sokakta sadece sözlükteki yorumlardan maçı takip etmiştim. 100 metre ilerimde cafe vardı gol olur ses gelir diye 45 dakika kıpırdamadım. biz bu takımı çok seviyoruz, sende bizim kadar seviyorsun biliyoruz; işte tamda bu yüzden sevincimizde hüzünümüz de bir.

    sen neden fatih terim oldun, hep kendini yeniledin, farklı birşeyler denedin, avrupaya kafa tuttun, yapılmayanı yapmayı denedin. bazen bütçesizlik istediğin takımı kurmana engel oldu, bazen yerli kuralı saçmalığı, bazen yönetimler, bazen federasyon. engeller bitmedi sen hep savaştın.

    bu sene olmadı, ama ben iyi biliyorum sen pes etmezsin, kafanda 5. yıldızı ben taktırayım öyle bırakırım bu işleri düşüncesi var. seneye bütçe ve imkanlar el verdikçe yeni bir kadro, yeni bir heyecan ile yine başlayacaksın, pes etmeyeceksin, bizde etmeyeceğiz. umuyorum ki tribünlere girişimiz normale döner ve omuz omuza 5. yıldız için savaşmaya başlarız. sen canını sıkma, biz sıkılsakta gece yattığımda fatih hocada bir yolunu bulmayı düşünüyordur diyorum, içim rahat hocam.

    allah seni başımızdan eksik etmesin. şimdi sen yeniden aslan gibi savaş hocam!
  • 25950
    kendisine güvenimin sonsuz olduğu efsanemiz. ocak 2018'de devraldığı takım da bitik durumdaydı. 2 senede 4 kupa aldık, üstelik saha dışı olayları sayarsam roman olur. canı sağ olsun.
    beklentim yaz kamp-transfer dönemini verimli geçirip, istekli ve başarıya aç bir takım yaratması. gidecekler dilediğimiz ölçüde gerçekleşirse bunu yapmak mümkün.
  • 25951
    ben sezonun daha başında kurulacak olan takım ile iyi geçeceğini düşünenlerdenim. 19-20 sezonun girişini ne yazık ki iyi yapamadı. ilk önce yanlış takım kuruldu. sonra bundan vazgeçildi, oyun tarzı değiştirildi falan. böyle olduğunda alternatifsiz kalıyor takım. ne istediği bilinen bir takım kurmalı. sezon başı, sezonun %70idir bana göre.
  • 25952
    bu sene için canın sağolsun hocam. ama önümüzdeki sene; selçuk inan, arda turan, caner erkin, volkan babacan gibi isimleri kadroda görürsem kendi egonuzu galatasaray'ın üzerinde tuttuğunuzu düşünürüm. taraftarın belirgin bir kısmı artık sadece başarı odaklı; emre belözoğlu da gelse, fatih akyel de dese başarılı olduğu sürece memnun olacaklar. bunun adı da rasyonalite olmuş. neyse işin özü; bu kulübün bir his takımı olduğunu unutmayan benim gibi bir avuç azınlık da var.

    yaşanan ekonomik süreç ortada. önümüzdeki sezon ne olacağı meçhul. o nedenle şunu gönderelim, bunu 10'a okutalım, şundan kurtulalım gibi beyhude beklentilere de girmiyorum. elden çıkarmak istediğimiz isimleri boka sokup çıkarmayı bırakıp ılımlı bir şekilde sezon sonunda satış işlemini yapmaya çalışmalıyız. hem maaş yükünde ferahlık sağlayıp hem de belli bir oranda bonservis geliri elde etme şansı doğar. ama bunu yaparken sosyal medyada bol bol gördüğümüz oyuncu lincinden uzak durmak zorundayız. tabiri caizse elindeki malı sabah akşam kötüleyen esnaf; benim dükkana niye uğramıyorlar, 10'a aldığım malı neden 20'ye almıyorlar diye hayıflanıyor.

    en azından genç, başarıya aç, aklınızdaki dizilime ve stratejiye uygun olacağını düşündüğünüz isimlerden kurulu bir yapılanmaya gidilirse önümüzdeki sene de feda olsun. yeter ki bir projemiz olsun. ülkenin ekonomik gerçeklerine uygun şekilde, takım için dengelere önem vererek bunu yapmalıyız. futbolcuya 5, 10 milyon euro yıllık ücret verip avrupa'da hatırlanmaya ihtiyacımız yok bizim; o arenada kazanacağımız başarılarla, galibiyetlerle, alacağımız puanlarla hatırlanmaya ihtiyacımız var
  • 25953
    sezonların başında şuursuz ve bitik bir takım görüntüsü verip, aç gibi puanlar kaybetmenin, yanlış kadro kurduk iması yapıp sezon ortasını adres göstermenin; ve ligin ilerleyen haftaları için “geriden de geliriz, buna da eyvallah, biz bitti demeden bitmez, 8 de kapanır, vs.vs” demenin matah bişey olmadığına ikna edilmeli. sanırım gerçekten bunu iyi birşey sanıyor.

    2 senenin şampiyonu olmuş, hayvan gibi cl geliri olan takımsın, sezona en hazır ve favori takım olarak giriyorsun, bi zahmet vurup geçecek patron kim gösterecektin. bunu yapamadığın gibi tamamen iflas ettin ve şimdi 20-21 sezonu için sanki 3 senedir takımın başında olan terim değilmiş de, bitik bir takıma bu yaz gelmiş yeni hoca gibi sil baştan takım kurmasını bekliyoruz, şaka gibi. bu başka hiç kimseye verilmeyecek bir tolerans, terim bunu iyi görmeli. hakkaten kolay izahı olmayan bir kredi kullanıyor terim, daha fazla hata yapma lüksü, aman efendim ilk devre 82 puan kaybettik ama taraftarımız devre arasını beklesin, 78 de kapatır 182 de filan olmaz artık.
  • 25954
    bende kredisi sınırsız, sonsuza kadar vs değildir.

    hoca efsanedir, başımızın da üstünde yeri var. 18-19 gibi çok şampiyonluğu, şapkadan tavşan çıkarmışlığı var.

    ancak kötü geçen yaz dönemi, pandemi sonrası takımdaki düşüş, sezon içi yine selçuk ısrarı, kaybedilen puanlar sonrası "neşteri vuracağım" diyip vurmaması, bu sürede kaybedilen puanlar, temmuz'u-ocak'ı bekleyin...

    ne işe yaradıkları belli olmayan şaş-davala ikilisinden vazgeçmemesi.

    daha sayılacak da çok hatası var.

    üstelik şimdi de "arda gelecek", "mensah'ı beğeniyorum" gibi anlamsız açıklamaları var.

    sezon başı "galatasaray 1.5 sezondur top oynamıyor, sistem yok, oyun planı yok" derken şu zamanlar aranılacak o puan kayıplarını kastediyorduk.

    ama ahali yine "tövbe deyin lan" diye linç ediyordu.

    tüm bunları da giden şampiyonluk için söylemiyorum, canı sağolsun.

    ama bu kafayla galatasaray'ın geleceği karanlık.

    arda'lar, caner'ler, mensah'lardan medet umup yine kötü bir sezon öncesi geçirirse sezonu zor tamamlar.

    kendi iyiliğin için de,

    vazgeç hocam.

    evlatçılıktan vazgeç, selçuk'tan, arda'dan, anadolu topçusu mensah'tan, tüm yükü sana yaslayıp keyif yapan yardımcılarından vazgeç.

    yoksa kendi elinle kendi sonunu hazırlayacaksın.
  • 25959
    başarısızlığıyla bile imparator olduğunu kanıtlayan efsanemiz, babamız, hocamız.

    yapılan kadronun hocanın isteği olmadığı çok açıkken türlü türlü eleştirilere de konu oluyor ona yanıyorum. hocanın istediği santraforları almayıp son dakika digane'ye 13 milyon euro veren de yönetim, satılmasını istediği oyuncuları satamayan da yönetim, satabilselerdi elde edilecek gelirlerle alınacak nispeten genç isimleri transfer edemeyip lig başladıktan sonra takıma tonla kiralık oyuncu getiren de yönetim. afrika kupasında oynayan oyuncular kampa geç döndü, nagatomo ciddi sakatlıktan çıktı ve kötü performans sergiledi falan filan. hoca sistem ve bir şablon kurabilecek kadar kamp mı yapabildi sanki oyuncularla. üzerine falcao, lemina sakatlandı. sonra çıkıp da hocam sezon başı bu kadar puan kaybetme diyebilecek kadar da dün ne yediğini unutan insanların eleştirisini topladı. ulan bu adam falcao sakatlandığında "geçmişe yatırım yapmamayı öğrenmeliyiz" dedi açık açık. adam istediği takımı kuramıyor ki. buna rağmen devre arası küçük bir operasyonla işi çözmeye karar verdi. pat onyekuru sıtma, luyindama sakat derken müthiş futbol oynamaya başladık. ardından müthiş bir fenerbahçe galibiyeti, ki bakın o maç hocanın analizi ve taktiği okullarda ders niteliğinde okutulur. o kadar formdaydı hoca. ardından sivas deplasmanın da mükemmel bir oyun daha. sonra ne mi oldu bir gün önce seyircili oynanan maç varken beşiktaş derbisi seyircisiz oynandı gitti 2 puan. ardından pandemi sürecinde başkanın hastalığı, hocanın hastalığı, marcao'nun, muslera'nın sakatlıkları oldu. farkındaysanız takım ideal 11'inden 5-6 kişi eksik çıkıyor maçlara ve buna rağmen pandemi sonrası gaziantep, başakşehir ve trabzonspor maçlarını gayet iyi oynadık evet bu kadar eksikle yaptık bunu. rizespor, gaziantep ve başakşehir maçlarında hakemler bizi yiyeli daha 1 ay anca oldu arkadaşlar ne ara unuttunuz. bu gün de feghouli yedi işte, takımı sabote eder gibi hemde. ne yapsın bu adam daha, o yüzden diyorum başarısızken bile imparator bu adam. her ne kadar kendini suçlu görse de kendinen önce suçlu olan çok insan var. öz eleştiri iyidir hocamı tebrik ederim fakat hocanın kabahati olduğunu pek düşünmüyorum.

    bakın anlattığım şeyler gayet yeterli aslında ama bunlara ek olarak hocanın kaybettiği her maç yalnız kaldığını unutmayın. maç kazandığımızda kameralara gülen, tivitler atan yöneticilerimiz puan kaybı sonrası adeta yok olup gidiyorlar, görene de aşk olsun. kolay değil arkadaşlar takımla, kulüple, rakiple, hakemle, federasyonla aynı anda uğraşmak kolay değil üstelik ceza almamak için takmın zarar görmemesi için konuşmadan uğraşmak kolay değil. bir istifa gelecekse acilen yönetimden gelmeli, fatih terim yalnız değil, yalnızlaştırılamaz da. hocam için buradan van'a kadar yürürüm, onu kimse yıldırmaya çalışmasın. 3 sene daha şampiyon yapamasın ama o adam bu kulüpten tekrar gitmeyecek. bu defa bu oyunları yeme ey galatasaraylı! oyuna gelme!

    çok net bir şekilde yönetimimiz, tff, siyasiler hocamızın gitmesini istiyor. siz de sırt dönerseniz kaçan balık büyük olur, azıcık düşünün be, azıcık destek olun şu adama.
  • 25962
    70'ine dayandı. bakın bu yaşta bir insan istese de istemese de "yaş kemale erdi" düşüncesiyle ölümü herkesten çok düşünür. bu eşyanın tabiatı gereği böyle. hoca da böyle. bugün sorsan "yoo" der ama öyledir.

    %1'den dahi düşük bir ihtimalin peşine o yüzden gitti. hoca bilmiyor mu pozisyon oyununun bu kadroyla oynanamayacağını? biliyor elbet. hoca eskiden kumar oynardı ama kazanacağı aşağı yukarı belliydi. 3 sezondur kazanması imkansız olan bir kumarı oynuyor. nedir o? kimse açıkça dillendiremese de şampiyonlar ligi şampiyonluğu. olmayacağını biliyoruz. zaten 2024'ten sonra işler tamamen değişecek. olmaz yani. ama hoca bu dünyadan göçüp gitmeden evvel ellerinde o kupanın yükselmesini istedi. hem kendi egosu için hem de taraftara bu gururu yaşatabilmek için. olmadı, ne yapalım?

    ama hoca bir umut bu iş için uğraştı. doğru oyunun pozisyon oyunu olduğuna inandı. bence son derece yanlış bir inanç ve yanlış bir karardı. ama ben bunu başarısızlıktan sonra söylediğimde zaten malumun ilamı oluyor.

    hoca da bilirdi "ben bildiğimi yaparsam zaten her türlü şampiyonum." demeyi. olurdu da. hoca bilmiyor mu yani 4 4 2'lik kadro kurup vurup geçmeyi? en iyi bildiği iş. ama bu adam cüretkar bir adam olduğu için kendi futbolunu da dönüştürüp galatasaray'ı daha büyük bir oyunun mümessili yapmaya çalıştı. buna uğraşırken de sürüyle hata yaptı. hoca sürüyle hata yapmıştır. sadece yeşil sahada yaptığı hataları art arda dizsek burdan köye yol olur, hatta geri dönülür. büyük ihtimalle fatih terim kadar hata yapan bir hoca da yoktur bu ülke topraklarında.

    çünkü kimsede o göt yok.

    hoca sürekli yanılır. sürekli. çok düşer. ama düşmekten korkmadığı için sürekli de kalkar. feylozof şenol gibi çalışmaz kafası. mesela feylo şenor beşiktaş'ı şampiyonlar ligi grubundan namağlup çıkarır. ki bu şampiyonlar liginde bir türk takımı tarafından bir daha başarılamaz. bu şenor için yeterlidir. ben bunu eleştirmem de. sonuçta herkesin kafa aynı çalışmıyor. şenor için bu başarı yeter, hatta daha ne olsun, haddimizi bilmemiz lazım. fatih hoca ise hep en büyük başarıyı ister. gruptan namağlup çıkmış, süper oynayıp kaybetmiş vs. umursamaz. eğer sonuna kadar gideceğine inanırsa onu zorlar. gider, gidemez, o başka. bu topraklarda oraya tek giden kendisi olduğuna göre de zaten tartışmanın anlamı yok.

    bu sezon rezalet bir performans gösterdi. yine sürüyle yanıldı. ölümüne hatalar yaptı ve ısrar etti. hatta aslında bu hataları 3 sezondur yapıyor. çünkü inandığı bir şey var. ve komik olan şu ki bundan önce daha kötü kadrolarla başardığını bu sezon çok daha iyi bir kadroyla başaramadı.

    iyi de biz hocayı hata yapmadığı için sevmedik ki? yani bu sene, seneye, iki sene sonra, 10 sene sonra bu camiaın, bu taraftarın hocaya olan muhabbeti nasılsa söner diye düşünüyorlarsa çok beklerler. böyle bir şey mümkün değil. şimdi küçüleceğiz ister istemez. seneye yine başarısızlık gelebilir zira ffp de devam ediyor. bu da önemsiz.

    dediğim gibi malumu ilam etmenin şu an çok bir önemi yok. ben hocanın yerinde olsam salarım şampiyonlar ligi hayalini. direkt lige uygun, hatta uefa'yı almaya yönelik bir oyun yerleştirmeye çalışırdım. eh, o yüzden de ben fatih terim değilim. kendi halinde, vasat bir insanım. o ise benim bu vizyonsuzluğumu sakız yapıp çiğneyip atacak büyük bir adam.

    biz de bu futbolu izlerken iyice kendimizden geçtik zaten. sanki hepimiz bu kulübün ortağıymışız gibi kızgın kızgın şeyler yazıp söylüyoruz. ne gerek var bilmiyorum. tek bildiğim şu ki seneye de aynı hataları yapacak hoca. sonunu bilmem, bu sefer hataları bize ligi kaybettirmeyebilir. görürüz onu ama ben aynı hataları yine aynı şekilde eleştiririm nasip olursa. sene sonunda da kazansak da kaybetsek de bitip giden her şeyin ardından yine aklımda o tek yıldız kalır. galatasaraylı fatih teknik adam olmadan önce türkiye'nin açık ara birinci değil, ikinci büyük kulübü olduğumuzu hatırlarım. hocadan sonra her takımı nasıl ezip geçtiğimizi, hoca ne zaman gelse rakiplerin terleyerek söylenen ve korkan adamlara döndüğünü hatırlarım. hoca başarsa da bu, başarmasa da bu.

    ama benim bildiğim hoca eninde sonunda kazanır.
  • 25963
    kendisine güveniyorum ve pandemi sonrası oynadığımız 4 maçın 3'ündeki harika oyunumuzdan ötürü umutluyum. bir tek 14 haziran 2020 çaykur rizespor galatasaray maçında sahada yoktuk ama diğer 3 maçta* takımı harika oynattı. üstelik 2 maçta forvette onyekuru ve emra akbaba oynamasına ve onca eksiğe-cezalıya rağmen.

    pandemi öncesi ligin 2. yarısına rüya gibi başlayıp seyircisiz oynadığımız 15 mart 2020 galatasaray beşiktaş maçına kadar mükemmel gitmiştik. tüm ligi dize getirip yukarıyla aramızdaki puan farkını kapatmıştık. fakat sonrasında maalesef sakatlıklar, cezalılar, olmayacak düdükler ve kararlar ile ligde toplamda son 6 maçta galibiyet alamamış bir takıma evrildik. eminim ki bu durum en az bizim kadar kendisinin canını da sıkıyordur. fakat kendisinden ricam ve isteğim şudur: kalan haftaları maksimum motivasyonla oynaması ve oynatması. çünkü havlu atma şansımız yok, işin ucunda şampiyonlar ligi bileti ve elde edilecek gelir var.

    son olarak kendisinden ricam feghouli ve belhanda gibi oyunculara olan inadından ve güveninden artık vazgeçmesi. belhanda son maçlarda eskiye göre çok daha verimliydi, buna katılıyorum. fakat yeni sezon planlamamızda olmaması gereken ilk 2 adamın bunlar olduğuna umarım fatih hocam da katılıyordur.
  • 25964
    kendi başarısızlığını getiren hocamız. 2019-2020 sezonun ilk yarısındaki oyuncu ve taktiksel tercihleri şampiyonluğun kaçmasında önemli rol oynadı. ardından takım ritim bulmuşken gelen covid-19 salgını, sakatlıklar ve hakem katliamları derken yarıştan koptuk. ancak ilk yarıda tonla puan kaybetmemiş olsak bunlara rağmen şampiyon olurduk.

    fatih hocanın herkesin düşündüğünün aksine o kadar egolu biri olduğunu düşünmüyorum. bu sezonun ilk yarısının son maçının basın toplantısında çıkıp hata yaptığını kabul etmesi, trabzonspor maçı* sonrası özür dilemesi ve sorumlu olarak kendisini göstermesi bunlara işarettir. ancak insanların aklına kazınan imajı, geçmişteki açıklamaları ve hatta duruşu bile buna inanılmasını engelliyor.

    egosunun düşünüldüğü kadar yüksek olmaması nedeni ile önümüzdeki yazda geçmiş transfer dönemlerinde yapılan hatalara düşmemesi umuyorum hocamızın. babel, nzonzi gibi yanlış transferler ya da sezonun ilk yarısını çöpe atmak gibi durumlar görmeyeceğimizi umuyorum. zaten bunları tekrarlarsa herkesten önce kendisine ihanet etmiş olur. böylesine bir kariyere sahip olan ve tek bir açıklaması ile milyonları arkasında toplayabilen bir adam olarak yapacağı doğru hamleler ile önünde durabilecek bir güç yok ülkede.

    baba gibi sevdiğim hocam lütfen lige güzel hazırlanalım ve sağlam bir oyun planı ile lige girelim. senin hüseyin cimşir gibi ne yaptığını bilmeyen, teknik direktör demek için hiç bir meziyet barındırmayan insanlara yenilmeni görmek çok acı veriyor.
  • 25966
    kendisini çok sevdiğim ve saydığım hocamız. öyle işler yapmıştır ki - ve bu sadece kupa bazında değil- bir şampiyonluk kaybetti diye arkamı dönecek değilim. 70 yaşına merdiven dayamış, daha yeni covid-19 belasını atlatmış koca yürekli adam. bu sene kendi hataları da oldu, zaten bunu çıkıp iki sorumlu varsa ikisi de benim diyecek kadar cesur bir adam.

    başımıza hakikatten gelmeyen kalmadı bu sene. takımın temelini kurduğumuz oyuncuların sakatlığı mı dersiniz, laubalilik sonucu gelen puan kayıpları mı dersiniz, tam toparladık şampiyon olacağız derken yüzyılda bir olacak pandeminin gelmesi mi dersiniz, bir dünya şey işte. ben kendisinden razıyım. isterse seneye de şampiyon yapmasın. benim galatasaray ile ilgili çoğu anımda bu adam var. acı ama gerçek ki, bu son zamanlarımız kendisiyle. bu dönemden sonra bir daha fatih terim olmayacak. onun için kıymet bilelim. hatalar da yapsa, bu hatalar bu camia için yaptıklarının yanında yüzde bir falan kalır. sözün özü; allah kerim fatih terim.
  • 25967
    hocanın galatasaray ile olan başarılarıyla birlikte büyümüş biri olarak çok mutlu ve gururluyum. hocanın bize verdiği güvenin %1'ini diğer camialara sunan biri olsa dünyayı yakmaya çalışırlar. değeri anlatılamayacak kadar büyüktür gözümde. bir gün görürsem söylemek istediğim tek şey;

    "hocam asıl sen bizi affet, ünal aysal döneminde yanıldık seni kaybettik, arkanda duramadık. çok üzgünüm."
  • 25968
    genel algılaya göre galatasaray'ın yaşayan en büyük efsanesi. bana göre ise tüm zamanların en büyük efsanesi canım hocam;

    bizden dün özür diledin ya bu sene için senin canın sağ olsun. 9 senede 8 şampiyonluk yaşatmışsın bize elalemle üzüleceğimize 1 sene de seninle üzülürüz. seninle üzülmek de güzel. yaşım gereği galatasaray'ın büyük başarılarını seninle tattım, seninle avrupada sevindim. bu aralarda seninle başım önde. bu dünyada tek emin olduğum şey varsa senin bu başımı öne eğik tutmayacağındır. benden de sana bir özür olsun madem;

    affet bizi hocam diğer takımların senin gibi efsaneleri olsa kulüp isimlerine ekleyecekken, biz senin daha heykelini bile dikemedik!
  • 25969
    sezon boyunca çok eleştirdim, özellikle ilk yarı selçuk inan ısrarı, derbilerde seri gibi oyuncuları yedek bırakması, saçma sapan puan kayıpları nedeniyle hocaya kızgındım. ancak ne olursa olsun hoca bizim için çok çok büyük bir değer, tekrardan şampyon olacaksak yine onunla başaracağız. ayrıca trabzonspor maçından sonra yaptığı sebep a benim sebep b fatih terim açıklamasıyla tekrardan hırsını, kazanma isteğini gördüm ve bu açıklamayla bir yandan da galatasaraylılara sonraki sezon için bir söz verdiğini biliyorum.

    umarım bu sezon bir şekilde avrupa kupalarına katılır ve seneye güzel bir kadro temizliği ile rahat bir futbol izleriz.

    tabi daha bunun yabancı sınırı, asla bitmeyecek hakem tartışmaları, siyasilerin futbol üzerinden kapışmaları gibi onlarca türkiye gerçeği var. bunları düşününce fenalaşmıyor değilim.
  • 25970
    kaybedilen sezondan kendisinin sorumlu tutulması gayet doğal. ki hoca da bizzat sebep a benim sebep b fatih terim diyerek sorumluluğu üzerine aldı.

    ama hocanın hatası son düzlükte, iyi de oynuyorken binbir şanssızlıkla kaybedilen puanlar değil. ligin ilk yarısı sahada adım atacak hali olmayan takımın kaybettiği puanlar.

    göztepe yenilgisi sonrası iyi oyunla gelen 8 maçlık serinin yanısıra, puan kaybıyla biten sivas ve beşiktaş maçlarında da oyun olarak üstün olan taraf bizdik. pandemi sonrası rize maçını muslera'nın sakatlığı ve yoktan bir penaltıya rağmen kötü oyunların arasına yazabiliriz. garip hakem yönetimiyle 10 kişiyle son saniyede verdiğimiz antep maçını da öyle. ancak forvetsiz ve tonla eksikle çıktığımız başakşehir ve trabzon maçlarında bile oyun olarak kötü performans vermedik. en azından trabzon maçında 10 kişi kalana kadar.

    ikinci yarı her şeye rağmen umut veren bir gidişat, tamamen mutsuz etmeyen bir oyun var ama ilk yarıdaki hataları telafi etmek için bu haftalarda her şeyin yolunda gitmesi gerekiyordu. iki sezondur son haftalardaki deparımızla ligi alıyor ve son haftalarda kaza yaşamadığımız için şükrediyorduk. bu seride pandemi oldu, sakatlıklar oldu, hakem hataları sıcak hava derken ilk yarıda cömertçe dağıttığımız puanları arar olduk.

    sorunun esas ilk yarıda olduğunu görmek, aslında geleceğe dair de bir miktar umutlanma sebebi. dilerim hem kondisyon hem de form olarak yeni sezona, ikinci yarılara başladığımı gibi başlarız ve nisan-mayıs aylarında yaşayabileceğimiz her türlü sürprize karşı önlemimizi çoktan almış oluruz. her şeye rağmen hocanın olduğu yerde insan geleceğe umutla bakıyor. hep bir yerde işlerin rayına girmesine ve art arda galibiyetlerle ilerlemeye alıştırdı bizi çünkü.
  • 25971
    hoca ne yazık ki sezon başı planlamasını doğru yapmadı. kiralık iskeletle ve sakatlık sorunu olan futbolcularla başlamak bence de yanlıştı. ikinci yarı ise yapılan hamlelerin hemen hemen hepsi doğruydu. bu sene yapılan hatalardan ders çıkarıp, yabancı sınırının gelişini hesap ederek, önümüzdeki 5-10 yılın galatasaray'ının temellerini atacağımıza inancım tam.