• 233
    takımı 120 kilometre koşturacak kırbaç reis.

    şimdi böyle yazınca eleştirecek başka bir şey bulamadınız mi deniyor. aslında ben bartali'yi eleştirmiyorum, adamla hiçbir derdim yok, ben sizi eleştiriyorum. çünkü yazın biz yapmayın etmeyin adam sadece bir kondisyoner, bu kadar anlam yüklemeyin dedik. ben "bir takımın çok koşması kondisyon kadar hatta belki ondan daha fazla oyun planıyla, o oyuna duyulan inançla ilgilidir" falan yazdım. ve böyle diyenler modern futbolda kondisyonun önemini anlamamakla falan itham edildiler burada.

    topu ayağında tutan rakip bizden daha çok koşuyor. kırbaç reisin takıma etkisi bu.

    (bkz: 11 aralık 2019 paris saint germain galatasaray maçı)
  • 238
    bazı arkadaşlar, bartali'ye toz kondurmuyor, biraz geçmişine baktım, biraz fm değerlerine baktım, hani bu arkadaş dünyanın en iyi kondisyoneri ya neden dünyanın en elit takımları bu adamın peşinden koşmuyor ?

    beyler kabullenelim ki, oyuncu kadromuz gibi teknik kadromuz gibi kondisyonerimiz de vasat seviyede. bir önceki kondisyonerimiz yasin küçük'ten iyidir belki, ama ben scott piri'ler ile çalışan fatih terim hocamı özlüyorum.

    devre arası elbet sıkı bir kamp dönemi geçirecek takım, umarım fiziksel olarak olumlu geri dönüş yapabilen karakterli bir oyuncu grubuyla yola devam ederiz.
  • 239
    öncelikle yazın abartılı övülmeye başlandığında da söyledim. yeryüzündeki kalbürüstü binlerce kondisyonerden sadece biri kendisi. ancak sözlükte kondisyon biliminin kurucusu gibi davranıldı. yok çalışmayan takımı şöyle çalıştırıyor, yok canlarına oku o hocam. o zaman da girdiğim entryde belirttim. kondisyon demek ne kadar çok yorarsan o kadar verim alırsın demek değil. doğru oyuncuya doğru yüklemeyi yapmak demektir.

    üzülerek belirteliyim ki özellikle sağ bekimiz mariano bartali geldiğinden beri sahada yürüyemeyecek halde. yaşını almış bir çok oyuncumuz bartali geldikten sonra ciddi bir fiziksel çöküş içerisindeler. sanırım yaşlı oyunculara yükleme yapmak konusunda çok da iyi değil kendisi.