• 2
    bu akşam kendisi ilk kez vitrine çıktı, hiç sırıtmadı, sağlamcı bir yapısı var. bir maçla göklere çıkarmak doğru olmasa da en azından takibe değer. fuat çapa tebriği hak ediyor, hem oyun mantalitesi hem de gençlere verdiği değer ile. umarım bu çocuk kaybolup gitmez diğerleri gibi.

    yabancı sınırlaması olan memlekette yerli stoper karaborsa.

    (bkz: 21 nisan 2013 gençlerbirliği fenerbahçe maçı)
  • 13
    1.84 boyunda olmasına rağmen kafa toplarında oldukça etkilidir. zaten kafa topuyla boyun bi alakası yok, zıplama becerisi önemli ki bu çocuk bu konuda oldukça iyi. crouch'a karşı falan oynamadıkça bu yönden bi sıkıntı yaşamaz.

    ikili mücadelelerde yerde kaldığını, kolay çalım yediğini pek görmedim. gençlerbirliği genelde stoperlerini geriye yaslayan bi takım olduğu için arkaya adam da kaçırmıyor ama bizim gibi stoperini orta sahaya kadar çıkaran bi takımda sorun yaşar mı bilemiyorum. ayrıca topu oyuna sokan tarzda bi savunmacı da değil ama bu topla arasının kötü olduğu anlamına gelmiyor. zaten geçmişte sol bek oynamışlığı da var.

    ayrıca çoğu maçı reyting ve izlenme açısından düşük olan bi takımda oynamasına rağmen her maçta 90 dakika full konsantre olarak görebilirsiniz kendisini.
  • 16
    --- alıntı ---
    çok kısa sürede teknik adam değişikliği yaşadınız ve yeni hocanız irfan buz'a çabuk adapte olduğunuz izlenimi var. neler söylersin?
    sezon başında kemal özdeş hocamızla anlaşılmıştı. sonrasında yönetimsel bazı sorunlar oldu ve kemal hoca gitti. onun yerine mustafa kaplan geldi fakat o da 2 maç durdu. böyle şeyler futbol camiasında oluyor. mustafa hocadan sonra irfan buz hocamız geldi ve şu an onunla başarılı bir şekilde devam ediyoruz. güzel neticeler alıyoruz ve güzel oyun oynuyoruz. irfan hoca oyuncularıyla arasını iyi tutan bir hoca. pozitif bir enerjisi var. futbol bilgisi de iyi. ondan öğreneceğimiz çok şey var. şu an iyi gidiyor her şey.

    “mehmet hoca güvendi”

    2011 senesinden beri a takımdasın. özellikle geçen sezondan beri düzenli ilk 11 oynuyorsun. genç bir oyuncu olarak kulusic ve curri gibi tecrübeli isimleri kesmeyi nasıl yorumlarsın?
    fenerbahçe maçında ilk olarak 11'e girdim 2 sezon önce. bir daha da çok şükür bırakmadım formayı. bunda gençlerbirliği'nin de katkısı var. genç oyunculara önem veren bir kulüp. ben de formayı alınca bırakmadım. inşallah böyle devam eder. bir genç oyuncu olarak ligde uzun süre forma giymek güzel bir şey. önemli olan bunu taşıyabilmek ve devam ettirmek… inşallah devamı gelir.

    geçen sezon mehmet özdilek döneminde performansın yukarıya çıktı. senin bu noktaya gelmende en büyük paya sahip hoca olarak kimi söylersin?
    tek tek isim vermek doğru olmaz. tüm hocalarımdan bir şeyler almaya çalışıyorum. felsefelerinden bir şeyler kapmaya çalışıyorum. mehmet hoca zamanında çok süre alıyordum. şu an da öyle ama mehmet hoca güvendi ve formayı verdi. ben de iyi değerlendirdim. böyle de devam ediyor.

    gençlerbirliği'nin bu sezonki hedefi nedir?
    ilk 10 içerisinde bitirmek diyebilirim.

    “a milli takim’da oynamak istiyorum. her şeyden önce…”

    nasıl bir ümit milli takım ortamı var? senin milli takım bazında hedeflerin nedir?
    güzel bir ümit milli takım ortamı var burada. iyi oyuncular var. geçen sezonki kampta da iyi neticeler almıştık. arkadaşlarımız da hem ptt 1. lig'de hem de süper lig'de oynayan arkadaşlarımız. birlikteliğimiz iyi noktada. hedefime gelirsek, her şeyden önce a milli takım formasını giymek istiyorum; her şeyden önce...

    fatih hocanın ümit milli takım ile iletişimi nasıl?
    fatih hocanın bizimle iletişimi yok ama hocamız abdullah ercan ile var. sürekli iletişim halindeler. maçları da sürekli takip ediyor.

    “drogba’yi play station’da aliyorduk”

    drogba, burak, emenike gibi tecrübeli ve çok kaliteli forvetlere karşı oynamak nasıl bir duygu?
    takımların en kaliteli isimleri ya kanat oyuncuları ya da forvetler oluyor. biz de stoperler olarak onlara karşı koymaya çalışıyoruz bu genç yaşta. fizik kalitenizin iyi olması gerekiyor. çünkü hepsi kaliteli ve güçlü oyuncular. onlara karşı koyabilmek güzel bir duygu. zorlandığım forvetler de var ama kendimi daha çok geliştirerek onlara karşı koymak istiyorum.

    peki, drogba'ya karşı oynamak nasıldı senin için?
    play station'da alıyorduk drogba'yı (gülüyor). sonra da karşılıklı oynadık. bu bize büyük bir tecrübe kattı. ona nasıl karşı koyabiliriz diye düşündük. bunların hepsi birer tecrübe. karşılıklı oynadığımız her forvetten bir şeyler almaya çalışıyoruz.

    “olursa 3 büyükler”

    kariyer hedefin nedir?
    önceliğim gençlerbirliği'nde formayı bırakmamak, üstüne koyarak devam devam etmek. sonrasında nasip olursa a milli takım'a yükselmek istiyorum. en büyük hedefim bu. en sonunda da olursa 3 büyükler.
    peki, altyapıdayken ya da a takıma çıktığında 3 büyüklerden herhangi bir teklif aldın mı?
    söylentiler oldu, aslı da vardır belki bilmiyorum. kulübe gelmiş fakat bize de söylenmemiş olabilir. bana direkt gelen bir şey olmadı.

    “ilhan başkan babamiz gibi”

    ilhan başkanla aran nasıl? son dönemde takıma müdahale ettiği çok konuşuldu ve kendisi de bunu yaptığına dair yalanlamada bulunmadı. gerçekten böyle bir durum var mı?
    ilhan başkan bizim babamız gibi. müdahale konusuna bizim yorum yapmamız doğru olmaz. çünkü o kulübümüzün başkanı. futbol camiasında yeri ve saygınlığı olan bir isim. yorum yapmamız olmaz.

    idolün var mı?
    türkiye'de semih kaya'yı örnek alıyorum ve çok beğeniyorum. çok iyi stoper. avrupa'da da en beğendiğim isim sergio ramos.

    --- alıntı ---
  • 18
    oktay dereli'ye bağlamak istemem ama kendisi bitmiş arkadaşlar bugün aldığım habere göre bitmiş.
    oldukça çalışkan bir adammış kendisi .günde 4 saatlik antrenman haricinde kendisi de ekstra 4 saat çalışıyormuş. ayrıca dışarı hayatı falan yokmuş dindar bir bireymiş.
    not : yollamadan önce entryi son bir okudum da harbi bu duyumculuk zor işmiş yani ben olsam bu yazıya inanmam
  • 20
    yılmaz vural'a "hocam biz küme düşmemeye oynuyoruz. neden ofansif oynatıyorsun" diyen futbolcu. "niye ofansif oynatıyorsun" diye serzenişte bulunduğu maçtaki rakip de lig sonuncusu eskişehirspor ha yanlış olmasın. sanarsın beşiktaş deplasmanından bahsediyor ahmet çalık. hayret bir şey ya.

    eh be ahmetciğim kalan 17 maçta beraberliğe oynayıp en az 5 kere yenilip en fazla 3 galibiyet alıp 9 kere berabere kalarak mı kümede kalacaksın. sen bu zihniyetle kümede kalacaksan kalma zaten.

    zaten sende bu zihniyet olduğu için 3 yıldır gençlerbirliği'nin (ilhan cavcav'ın) müdahale stoperi olmaktan bir adım ileriye gidemedin. azcık gözün kara olsun, gücün ve zıplayabilme yeteneğin olsun, topu da ayağında 50 kere sektirebildin mi al sana küme düşmemeye oynayan gençlerbirliği'nin müdahale stoperi. sonra as stoperi, orijinali stoper olmayan hakan balta olan milli takımın teknik direktörü fatih terim de çıkıp "stoper yetiştirmemiz lazım" diyor.

    uğur meleke "türkiye'de alt yapı sorunundan ziyade üst yapı sorunu var" demişti ya hani, haklı işte adam.
  • 25
    bu adamın malum sözlerine hiç şaşırmadım. bu çocuklar alt yapıdan beri bu şekilde yetiştiriliyor. gerek teknik hocalar, gerek futbolcular alt tarafın kötü uygulamalarının mağduru.

    4 yıldır bir projenin içindeyiz. köy okulunda kız çocuklarından futbol takımı kurduk. milli takıma da baya oyuncu verdik. veriyoruz bu proje kapsamında. eğittiğimiz çocuklara da sürekli galibiyeti isteyen, önde basmayı prensip edinmiş, geri çekilmeyi kendine yediremeyen bir anlayış kazandırdık. neyse 4 senedir sürekli yarı finallerde eleniyoruz. yendiğimiz ve elendiğimiz takımlarda şunu gözlemledim. sadece kapanıyorlar. futbol adına hiçbir şey yok. belki hadlerini bilerek oynuyorlar ama futbol zevki diye gram bir şey yok. alttan gelen çocuklar ve antrenörleri eski kafadan kurtulsa ahmet çalık gibi oyuncuların sayısı da azalır. madem haddimizi bilmeliyiz diyorsun, bir kere de sen had bildirecek bir takım çıkar, korkmayın, çocuklar siz de korkmayın. ben ahmet e tamamen kızamıyorum. onu kim yetiştirmiş, kim korkutmuşsa onun da bunda suçu var.

    sözün özü ahmet sadece bir örnek, ahmet'ten milyonlarca oyuncu var bu ülkede. çünkü kötü antrenör ve hocaların ve öğretmenlerin elindeler.